2009. június 30., kedd

Zsoltárok 61-70

Végül maradtam a 10-es csoportoknál, terjedelmi okokból. Egyfelől a bejegyzések így nem túl nagyok, másfelől ennyit még éppen fel bírok dolgozni egymenetben.
Ráadásul most látom csak: ezzel együtt 3 bejegyzés, és beállítom a rekordot! Ezen kívül még 3, és meg is döntöm (és úgy pont a 100. zsoltárig jutnék el)! És ezúttal máris teljesértékűek a hozzászólásaim!

Figyelem: az alábbi szövegek 100%-ban valós eseményeket írnak le! (olyanok nyomán vélhetjük így, akik minden valószínűség szerint sosem olvasták a szöveget)


61.: Dávid írta, az éneklőmester hangszerlje fel.
Figyu én istenem!
"(e) föld széléről" kiáltok hozzád... (azaz a Föld lapos. Ne is mondj többet...)
Jippi-a-jé, jippi-a-jó.
Szela. (na még ez is)
Had éljek nagyon-nagyon sokáig és még tovább!
Cserébe mindíg csak jót fogok mondani rólad.

62.: Dávid zsoltára. Jedutun küldi az éneklőmesternek.
Csak Isten képzetétől vagyok nyugodt.
Jajj, mindenki ellenem van. Én szegény. Mindíg csak áskálódnak.
Csak bírnék már megnyugodni!
Azért hiszek ,mert az kényelmes.
Térjetek meg!
Szela. (Vegyünk érzékeny búcsút e bugyuta mondókától.)
Ne kövessetek el semmi rosszat, pl. ne nőzzetek. A szex az rossz - South Park.
Egszer szólalt meg Isten, de én kétszer hallottam meg. (?)
Nyalizás + lesújtás.
"Ítélj meg mindenkit cselekedete szerint." - ez nem épp gy hangzik, mintha csak hitre lenne szükség...

63.: Dávid zsoltára, amit akkor szerzett, mikor Júda pusztájában volt.
Úgy szeretném ha létezne Isten!
Úgy szeretném látni Mr. Istent!
Többet érne, mint az életem!
Áldanálak, míg ki nem fogy a kajám. (no, milyen buzgó hívő, lol)
Jajj de jó lenne kövérnek lenni, jól élni!
Őrváltáskor is csak erről fantáziálok. (akkor az író egy őr, és nem Dávid. Visz'lát!)
Istennek szárnya van.
Hú de nagyon szeretnék hinni!
Aki pedig ellenem bármit csinál, azt megölöm! Ledöföm, és feletetem a rókákkal.
A király meg így nyugodtan lehet, mert nem zargatja a sok marha :)

Értéktelen, de annál gusztustalanabb zsoltár.

64.: Dávid zsoltára. Küldve az éneklmesternek.
Hallj meg Mr. Isten! Ments meg!
Jajj de sokan jönnek ellenem!
Meg akarnak orgyilkolni! Hamisan vádolnak! Le akarnak döfni!
De majd Mr. Isten lesúlyt rájuk! Akkor majd megszívják!
És akkor majd mindenki megtér! (tévedsz. A zsoltárt ezennel dobtuk.)
És akkor majd röhögök rajtuk!

65.: címzés mint a 64-ben.
"Isten a Sionon"
Isten meghallgatja a könyörgéseket.
Mindenki Mr. Istent kéreleli. (nem igaz. a zsoltárt dobtuk)
Jajj, bocsád meg bűneim, állandóan vétkezem.
Had építsek templomot!
"hegyeket épít" (na azt nem)
Mr. Isten csillapítja le a lázongó népet. (na ezt végkép nem)
Mert félnek tőle! (már aki)
Vízbefolytasz mindekit! Éljen!
Az esőt Mr. Isten csinálja. (nem igaz)
? énekelnek a juhok és a gabona ?

66.: Küldemény az éneklőmesternek. Zsoltárének.
Mindenki éltesse az Urat!
Nyalizzatok Neki!
Az egész Föld imádja Őt!
Szela. (Már kezdett amúgyis túl fellengzős lenni.)
Száraz lábon keülnk át a tengeren,
Lesújt azokra, akik nem hisznek benne.
Aki meg hsz, azokon erőből uralkodik.
Nylajatok be neki!
"megtisztítottál, mint tisztítják az ezüstöt" - megdörgölte? Ecettel?
Bemutatok áldozatot ezerrel!
Szela.
Élek és nem vagyok halott, azaz Isten létezik. (ööö nem.)

67.: zsoltár. A dallam már megvan. Az éneklőmester hangszerelje.
Bla.
Szela. (ces la ve)
Mindenkit megtérítünk! És örülni fognak neki!
Szela.
Bla.

68.: Küldemény az éneklőmesternek, Dávid zsoltára, a dallamot is ő írta hozzá.
Ha eljön az Isten személyesen, minden ellensége elfut előle.
Aki pedig hisz benne, az örül.
A neve Jah (Jahve).
"árvák atyja, özvegyek bírája"
A föld reng, az ég megolvad, még a Sinai hegy is megmozdul az Úr jelenlétében! (esik a zsoltár kifele)
Az asszonyok verik meg segítségével az ellenséges népeket.
"sok hatalmú a Básán hegy"
"mit kevélykedtek ti hegyek?" (no mi van, már a hegyekkel is baja van ennek?)
Istennek 20,000 harci szekere van és 1,000 fős hadserege - amik természetesen angyalok. (a 18-as sor fordítása kétséges, én a KJV-t találtam legteljesebbnek, ezért azt használtam)
Az Úr foglyokat tart, adományokat vesz át az emberektől.
Szela. (...Most megint elmondjam?)
Az Úr lesúlyt, a híveit megmenti, a benne nem hívőket lemészárolja, a kutyákkal eteti fel tetemeiket, a lemészároltak vérében gázol az Úr.
Benjámin és testvérei még élnek??
Valami kavarás van a Jeruzsálemi templommal és a szent hegyekkel... Mintha az Úr nem lakna a Házában (Dávid alatt nem is állt még!), hanem a hegyen lakna... Ez nálam gyanús.
Sújts le az állatokra, amik lenyúlják az ezüstöt (pl. tulkok, nádimadarak, bikák).
Ebben az országban mindenki köteles az Urat imádni.
Szela.
Az Úr az az ég kuolájának legmagasabb pontján ül, és onnan zengi dörgedelmeit.
Rettenetes isten az Úr, Izráelnek istene.

69.: blabla Dávid.
Jajj, mindjárt megfulladok.
Nincs már erőm úszni.
Hú szinte mindenki útál engem, meg sem tudom számolni őket.
Nekem már végem, de ne vonjatok le következtetést az én példámból.
Érted viselem el az engem ért bajt Seregek Ura!
Bármit teszek, csak bajom van belőle.
Ments meg Uram! (most akkor meg fog halni, vagy mi van?)
Még meg is mérgeztek!
Sújts le rájuk! Ha nekem bajom van, legyen nekik is!
Csak azokat üldözik, akik bűnösek. (nos, ezt az elvet már elvetettük, mert állandóan bebizonyosodik, hogy nem igaz. A zsoltárnak annyi.)
Öld meg őket mind!
Júda sosem veszik el, mindíg zsidók fogják lakni! (nos, ez nem jött be)

70.: Dávid küldi emlékeztetőül az énekesmesternek.
Jajj, ments meg Uram!
Sújts le rájuk!
Aki hisz, azt nem bántjuk.
Mivel én szegény vagyok, ezért köteles vagy megmenteni!

Nos, ez a zsoltár pusztán vágyképeket mesél el. Istenről semmit nem mond, ellenben annál többet a kiagyalójáról. Ábrándozni meg bárki ábrándozhat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése