2009. június 28., vasárnap

Jób és a három ember kölcsönösen végetvet a társalgásnak

Figyelem: az alábbi szövegek 100%-ban valós eseményeket írnak le! (olyanok nyomán vélhettük így, akik minden valószínűség szerint sosem olvasták a szöveget)

Elifáz:
Hasznos-e Istennek ha jó vagy, vagy egyszerűen tetszik neki? Az a "jó"ság haszna, hogy boldoggá teszed vele az Urat (mekkora visszalépés és kanyar!). Hülye vagy! És seggfej! (már csak vakvilágba beszél Elifáz)
- Isten az "ég kerületén jár"
- elpusztítunk mindenkit, aki más véleményen van! Felégetjük otthonát!
- higgy Istenben
- vagyon a hitben, nem a világi javakban: majd azzal ki fogod tudni fizetni amit kell (de nem nálam, mondta a boltos)

Jób:
Na persze - morogja. Bizonyítsd be! Bár inkább meghalnék...
A világ teli van gonoszsággal és igazságtalansággal. Hazudtolj meg ha nem így van. Miért hagyja ezt az Isten?

Bildád:
Akkor is Isten az egyetlen igaz (ti. szerető, megbocsátó, igazságos stb.) isten! Hogy nem bírod ezt belátni?
- a halandók férgek, az ember hernyó

Jób:
Hogy te milyen kis okos vagy! Kitől idéztél? Micsoda képmutatás!
- a Föld a semmiben lóg. Akkor minek az oszlopok?
- a felhők zsákok, amikben a vizet tárolja Isten
- a mennyeknek is vannak oszlopai
- kicsoda Ráháb? - sikerült kinyommozni. Nem valaki, hanem valami. Egy mítikus tengeri szörny a zsidó mitológiában! Nevetséges!
Isten nagy, hogy is érhetnénk fel hozzá?
Én szép vagyok, Isten meg csúnya. Nem fogadom el, amit mondtok (mármint hogy bűnös lenne)! Nincs lelkiismeretfurdalásom semmi miatt. Ti is mind meg fogtok halni, képmutatók!
Én egyenesen megmondom amit gondolok, nem úgy mint ti.
Az istentelenekmiatt van az összes baj. Majd meglátják, mikor eljön a vész, kihez imádkoznak majd? (Ostoba okfejtés. Ha nem hiszik el az egyik mesét, minek ilyesztgetni őket egy másikkal?)
Vannak dolgok, amiket a tudomány nem vizsgálhat, pl. ilyen a tudás, ami sem nem terem, sem nem bányászható - ellenben mérhető, vizsgálható ma már. Valamint Jób szavaival ellentétben vásárolható is. És tudjuk, hol van: az agyban. 28.22-ben eredetileg pusztulás áll "pokol" helyett. Ellenben Isten mindent tud. (Kivéve, ki merre jár, mi van Sodomában és Gomorrában stb. stb.)
Bár visszakaphatnám a régi életem!
- "és mellettem a szikla olajpatakot ontott". Hogy mit?
Jajj de jó volt nekem régen!
- "és az özvegyek szívét megörvendeztetém". Csak nem? (wink, wink)
Hú de jól életm! Hú de segítettem mindenkin! Hú de egyenlően bántam mindenkivel (persze zsidókkal nyilván)! Hú de csak a megfelelő emberekre csaptam le!
De most mindenki nevet rajtam, jajj de rossz most nekem! (persze tényleg, de attól ez már rörhelyesen hosszúra nyúlik) Jajj de nincs most semmim sem, még kenyérre sincs pénzem, a pusztában kell laknom, mindenki leköpdös, övükkel vernek, mindenki keresztbe tesz nekem direkt!
Ezért nyavajgok most. Fáj minden tagom, nincs hol laknom, hát senki nem könyörül rajtam? így meg úgy nyomorult vagyok.
Pedig sosem csaltam meg a feleségem, és mi lett a jutalmam?
Vagy nem inkább az istentelenekre kellene lesúlytania?
Áh, kit érdekel, csináljatok velem amit akartok. Ha tényleg bűnösnek mond Isten, akkor pusztítsátok el minden leszármazottam, asszonyomat csinálja fel más. 31:12-ben a pokol rossz szó, valójában pusztulás áll az eredetiben.
Aztán Jób jó hosszan felsorlja, milyen "bűnök" jutnak eszébe, és hogy azokat mind nem követte el.
Ha tényleg bűnös, akkor most álljon elé maga a Mindenható, írja össze a vádpontokat, és válaszoljon nekem! Rögtön belenyugodnék mindenbe ami történt velem!

33:14-16 szerint mikor alszunk Mr. Isten utasításokat sugdos a fülünkbe, hogy elkerüljük a rossz viselkedést

Nos, most Czófár 3., azaz utolsó beszéde kéne következzen a fejezetfejlécekből ítélve, de helyette új szerepő érkezik, és Czópár nem mondhatja el soha 3., utolsó beszédét. De ebbe a bejegyzésbe most csak ennyit szántam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése