Nekem a név hallatán mindíg a fosás jut eszembe. Persze minden tiszteletlenséget félretéve.
Nem mellesleg számos helyen megamlít a Biblia azonos nevű egyént:
A Krónikák Könyvében (a KJV-ben azonos betűzés, Károlinál más - azonos betűzés Zakariásnál, de ott nem tudom hogy egy harmadik személyről van-e szó) van az egyik és Jeremiásnál, meg a 2 Királyokban a másik egy másik. Az apákat viszont ha megnézzük ott, akkor kiderül hogy a személyek nem azonosak.
Figyelem: az alábbi szövegek 100%-ban valós eseményeket írnak le! (Vannak akik hisznek benne hogy igen. Mi inkább álljunk hozzá kritikusan és lássuk be végre milyen abszurd az az álláspont.)
Amit az Úr mondott Sofóniásnak aki Kusi fia, aki Gedáliás fia, aki Amariás fia, aki Ezékiás fia. Elhangzott: Jósiásnak, aki Amon fia idejében (tehát a fickó júdai).
Minden embert és állatot ki fog írtani az Úr. (az ő végtelen kegyelmében)
Kivéve persze a hozzá hű júdai zsidókat.
"közel van az Úrnak napja" - akkor a kiírtás nem sikerült valami jól :) Apokrif.
MEGJEGYZÉS: Eme Jósiás király korában rombolt be Jeruzsálembe Nékó fáraó.
Térjetek hát meg idejében!
"só telep és pusztaság ÖRÖKRE" - Moáb és Ammon földje. Nem valósult meg.
2.11 Mr. Isten tervezi megölni az összes többi istent?
Na és persze a végén majd mindenki Yahwét fogja imádna. (Bah!)
Nyesztek, nyesztek! Nemzeteket írtottam ki, ez sem lehet nehezebb. Nyesztek! Megmondtam hogy féljetek tőlem, nyesztek nyavajások, nyesztek!
Csak azokat hagyom meg akik aktívan imádnak engem fenntartások nélkül.
3.17: az Úr dalra fakad!
Az Úr népe a leírások szerint kizárólag a nyomorékokból, csórókból, alulműveltekből kerül ki.
Az itteni fogság vége természetesen az egyiptomi Nékó ügyködését jelenti. De ez nem jelentette a zsidók területeinek onnantóli nyugalmát, sokkal inkább egy még nagyobb fogságot.
Ezennel búcsúzunk ettől a "könyv"-től is. A tanulság? Kontextus, kontextus, kontextus.
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése