Ahogy megígértem, jöjjön a dömping:
This idea of inherited sin, the central dogma of Christianity, is an abomination. Would you send someone's son to the electric chair because his father was a murderer? Is that justice? Of course not. Yet we are told that Jesus died for OUR sins, not his. He took our punishment. It is as if your loving God was so hell bent on dishing out a punishment that he didn't care if he had to sacrifice an innocent man.
Look at it this way. God killed himself so he could convince himself to forgive his creation that he made imperfect. Where's the sense in that? Why was a blood sacrifice needed at all? Why not just a wave of God's metaphysical hand in forgiveness and an acknowledgement that he'd stuffed up in the first place? To me that would have been a much greater example of love than commanding the blood sacrifice of an innocent.
http://biblical.justdrew.net/
http://www.usbible.com/usbible/
http://www.bettybowers.com/biblequiz.html
Lelki szegények: igen Infa, jól mondod. Szó szerint ptókhoj tó pneumáti (a Szellem/Lélek koldusai). Boldogok a Lélek koldusai, mert azoké a mennyek országa.
eredetileg főnév volt, kedveskedő megnevezés kisgyerekre. Én kis pulyám, ezek az én pulyáim. Később melléknév lett, előbb 'kicsi' (pulya emberke), majd'gyáva' jelentésben. Az erőnek szolgál kirepítő fészkül,...
sodomia: állatokkal való fajtalankodás
Marana tha = Jöjj, Uram
Az írástudók csakhamar elkülönülnek - már a babiloni száműzetés zsidóságában - nemcsak a tisztátalan pogányoktól, de a többi, nem írástudó zsidóktól is. Így lesz minden írástudóból farizeus - "elkülönődött". Az írástudókat ettől kezdve nevezhetjük farizeusoknak. Később az írástudók által előírt életmódot, amely a legszigorúbb elkülönődést jelentette azoktól, akik nem az írás és az írás magyarázata szerint éltek, követték olyanok is, akik nem voltak írástudók, de mégis elkülönődtek és ennek folytán szintén farizeusoknak vallották magukat. Így, bár minden írástudó egyszersmind farizeus is volt, de nem minden farizeus volt írástudó.
Bár ez a közvetlenség nagyon hamar megszűnt már azáltal is, hogy a népi nyelv az arameus lett és a zsidó nép a Biblia héber szöveget már meg sem értette.
A Tórában (Mózes öt könyvében) 5845 vers van, a szám héberül: „ha chama”, ami Napot jelent.
Van két olyan könyv, amely nem tartalmazza az „Isten” szót: Eszter könyvének héber változata, valamint az Énekek éneke. Eszter könyve görög nyelvű változatában 21 alkalommal szerepel az „Isten” szó, e kiegészítések azonban deuterokanonikusak, s így a protestáns bibliafordításokban nem szerepelnek.
Noah's ark is 450 feet long. The largest wooden ships ever built were just over 300 feet, and they required diagonal iron strapping for support. Even so, they leaked so badly that they had to be pumped constantly.
The Creation Wiki points out that the dimensions of the arc are in the ratio of 5:3, which is pretty darn close to Phi, the golden ratio.
egyes Amazonas menti törzsek számára a „kenyér” ismeretlen fogalom, s nekik érthetőbb lehet Jézust „az élet banánjának” nevezni, és bár nincs olyan elvont fogalmuk, mint a Jézusba vetett „hit”, pontosan értik, mit jelent „Jézusra akasztani a függőágyat”.
Rabbi Akiba: Who led us out of Egypt?
Judge: God led us out of Egypt.
Rabbi: I have a question. Why were we in Egypt to start with?
Judge: There was a famine, so we took shelter.
Rabbi: Who sent the famine?
Judge: Well we don't know much about the famine...
Rabbi: God sent the famine. So God sent us to Egypt and God took us out of Egypt.
Judge: And later he sent us out of Babylon in order that we might...
Rabbi: And when he brought us out of Egypt, how did he do it? By words, vision, miracle?
Judge: Moses asked Pharaoh...
Rabbi: And when Pharaoh said no?
Inmate: The plagues.
Rabbi: First Moses turned the Egyptians' water to blood. Then God sent the plague of frogs; next a plague of mosquitoes; then a plague of flies. Then he slew their livestock. Next a plague of boils. Next came the hail, which battered down the crops and even the trees and structures everywhere, except in Goshen where the Israelites lived.
Judge: But still Pharaoh did not agree.
Rabbi: And so a plague of locusts, and then the days of darkness, and finally what?
Judge: God slew the firstborn of Egypt and led us out of Egypt.
Rabbi: He struck down the firstborn, from the firstborn and heir of Pharaoh to the firstborn of the slave at the mill. He slew them all. Did he slay Pharaoh?
Judge: No, I don't think so. It was later.
Rabbi: It was Pharaoh that said no, but God let him live. And slew his children instead. All the children. And then the people made their escape taking with them the gold and silver and jewelry and garments of the Egyptians. And then God drowned the soldiers who pursued them. He did not close the waters up so that the soldier could not follow. He waited until they were following and then he closed the waters. And then what?
Judge: And then the desert and ultimately the promised land.
Rabbi: No. The promised land was empty and a new place, uncultivated.
Judge: No. There were...
Rabbi: When the Lord thy God shall bring you into the promised land you shall cast out many nations before you, nations much greater and mightier than you are. You shall smite them and utterly destroy them. Make no covenant with them and show no mercy to them.
Inmate: It shows us his favor. We are his people.
Rabbi: And he gave us a king in Saul. Now when the people of Amalek fought Saul's people, what did the Lord God command? I'll ask the scholar.
Scholar: Crush Amalek and put him under the curse of destruction.
Rabbi: Was Saul to show any mercy to spare anyone?
Scholar: Do not spare...
Rabbi: Do not spare him, but kill. Kill man, woman, babe, and suckling, ox, and sheep, cattle and donkey. So Saul set out to do this and on the way he met some Kenites. Now these were not Amalek's people, he had no quarrel with them. He urged them to flee. And the Lord our God was he pleased by the mercy of Saul, by the justice of Saul?
Scholar: No. No he wasn't.
Rabbi: And when Saul decided not to slaughter all the livestock and to take it to feed his people, was God pleased with his prudence, his charity?
Scholar: No.
Rabbi: No, he was not. He said, you have rejected the word of Adonai, therefore he has rejected you as king. And then to please the Lord our God, Samuel brought forth the king Agar and hacked him to pieces before the Lord at Gilgar.
After Saul there came David who took Bathsheba the wife of Uriah the Hittite to himself after arranging to have Uriah killed -- against the wishes of God. Did God strike David for this?
Scholar: In a manner of speaking...
Rabbi: Did he strike Bathsheba?
Scholar: In the sense that when they had...
Rabbi: Adonai said, since you have sinned against me, the child will die. (Turning to the judge) You asked earlier, who would punish a child? God does.
Rabbi: Now did the child die suddenly, mercifully, without pain?
Scholar: In a...
Rabbi: Seven days. Seven days that child spent dying in pain while David wrapped himself in sack and ashes and fasted and sought to show his sorrow to God. Did God listen?
Scholar: The child died.
Rabbi: Did that child find that God was just?
Did the Amalekites think that Adonai was just?
Did the mothers of Egypt -- the mothers -- did they think that Adonai was just?
Scholar: But Adonai is our God, surely...
Rabbi: Oh, what? Did God not make the Egyptians? Did he not make their rivers and make their crops grow? If not him, then who? What? Some other God? But what did he make them for? To punish them? To starve, to frighten, to slaughter them? The people of Amalek, the people of Egypt, what was it like for them when Adonai turned against them? It was like this.
Today there was a selection, yes? When David defeated the Moabites, what did he do?
Judge: He made them lie on the ground in lines and he chose one to live and two to die.
Rabbi: We have become the Moabites. We are learning how it was for the Amalekites. They faced extinction at the hand of Adonai. They died for his purpose. They fell as we are falling. They were afraid as we are afraid. And what did they learn? They learned that Adonai, the Lord our God, our God, is not good. He is not good. He was not ever good. He was only on our side.
God is not good. At the beginning when he repented that he had made human beings and flooded the earth. Why? What had they done to deserve annihilation? What could they have done to deserve such wholesale slaughter? What could they have done that was so bad? God is not good.
When he asked Abraham to sacrifice his son, Abraham should have said no. We should have taught our God the justice that was in our hearts. We should have stood up to him. He is not good. He has simply been strong. He has simply been on our side.
When we were brought here, we were brought by train. A guard slapped my face. On their belts they had written "Got mit uns" -- God is with us. Who is to say that he is not? Perhaps he is. Is there any other explanation? What we see here: his power, his majesty, his might, all these things that turned against us. He is still God, but not our God. He has become our enemy.
That is what's happened to our covenant. He has made a new covenant with someone else.
Horus Jesus
* Conceived by a virgin
* Only begotten son of the God Osiris
* Mother's name was Meri
* Foster father's name was Seb
* Foster father was of royal descent
* Born in a cave
* Annunciation by an angel to his mother, Isis
* Birth
o Heralded by the star Sirius, the morning star.
o Date - 21 December (Winter Solstice)
o Announced by angels
o Witnessed by shepherds
o Later witnessed by three solar deities
o Herut tried to have Horus murdered
* Age
o Rite of passage at age 12
o Baptised at age 30
o Break in data on life history between age 12 and 30
* Baptised by Anup the Baptiser (in the river Eridanus), who was subsequently beheaded
* Death by crucifixion, followed by resurrection
* Conceived by a virgin
* Only begotten son of Yehovah (in the form of the Holy Spirit)
* Mother's name was Mary
* Foster father's name was Joseph (Jo-Seph)
* Foster father was of royal descent
* Born in a cave or stable
* Annunciation by an angel to his mother, Mary
* Birth
o Heralded by an unidentified "star in the East."
o Date - 25 December
o Announced by angels
o Witnessed by shepherds
o Later witnessed by three wise men
o Herod tried to have Jesus murdered
* Age
o Rite of passage at age 12
o Baptised at age 30
o Break in data on life history between age 12 and 30
* Baptised by John the Baptist (in the river Jordan), who was subsequently beheaded
* Death by crucifixion, followed by resurrection
Heru-ur (Horus the Elder)
In this form he represented the god of light and the husband of Hathor. He was one of the oldest gods of ancient Egypt. He became the patron of Nekhen (Heirakonpolis) and the first national god (God of the Kingdom). Later he also became the patron of the pharaohs, and was called the son of truth.
His name meaning 'high' or 'distant' reflects his sky nature.
Horus was also said to be a war god and a hunter's god;
In the form of a youth, Horus was referred to as Neferhor. This is also spelled Nefer Hor, Nephoros or Nopheros (nfr ḥr.w) meaning 'The Good Horus'.
In this battle one of his eyes was injured and later it was healed by Isis. This healing of the eye became a symbol of renewal.
Ami a wikiben a Dionüszösz szócikk alatt nincs benne, az érvénytelen, vagy hülyeség?
És mit szerettél volna cáfolni?
Azt, hogy nem Dec. 25 én- ünneplik a születésnapját?
Vagy azt, hogy a görög tragédiákban nem szűznemzéssel dolgoztak az Istenek?
Esetleg azt, hogy a legendakörben nem úgy szerepel, hogy január 6. változtatta borrá a források vizeit?
(Nocsak! Ez nem a keresztény vízkereszt?)
December 22-ére a Nap hanyatlása kiteljesedik: miután 6 hónapig kitartóan halad dél felé, eléri legalacsonyabb pontját az égen. Itt egy érdekes dolog történik: úgy tűnik, a Nap süllyedése három napig megáll. Ebben a három napban a Nap a Déli Kereszt, a Krux csillagjegy közelében van. December 25-én a Nap viszont 1 foknyit felfele, északra mozdul el, közelebb hozva a hosszabb napok, a meleg, a tavasz ígéretét.
Tehát a "Nap meghal a kereszten", 3 napig halott, majd feltámad.
Ezért ábrázolták így Jézust a korai
okkult rajzokon, szobrokon. Mert Jézus a Nap. Isten Napja, a világ fényessége.
A rengeteg, Bibliában találhatóasztrológiai-asztronómiai metafora közül az egyik legfontosabb a "Korok" szóval kapcsolatos. A szövegben számos utalás van a korokra. Hogy ezt megérthessük, meg kell ismernünk a Napéjegyenlőségek előrehaladásának jelenségét.
Az ősi egyiptomiak és az őket megelőző civilizációk rájöttek, hogy körülbelül 2.150 évente a Nap a tavaszi napéjegyenlőség reggelén a zodiákus más csillagjegyében kel fel. Ezt a Föld enyhe, lassú függőleges imbolygása okozza.
Úgy tűnik, hogy a csillagjegyek visszafelé haladnak, és nem az évi megszokott rányban. Kb. 25.765 évbe telik mind a 12 jegyen történő áthaladás.Ez a Nagy Év-nek hívott ciklus, az ősi társadalmak ezt jól ismerték. Minden 2150 éves periódust
Kornak neveztek. Időszámításunk előtt 4300 és 2150 között volt Taurusz, a Bika kora. I.e. 2150 és i.sz. 1 között volt Aries, a Kos Kora, majd i.sz. 1-től 2150-ig a jelenleg is tartó Halak Kora. Nemsokára, 2150-ben a Vízöntő Kora jön el.
Általánosságban mondva a Biblia átmegy mindhárom koron, és előrevetíti a negyediket.
Az Ószövetségben Mózes, amint lejött a Sinai hegyről a Tízparancsolattal, nagy haragra gerjedt, mikor látta, hogy népe egy arany bikát magasztal. Összetörte a köveket, és egymás megölésére szólította fel az embereket, hogy megtisztuljanak.
A bibliakutatók ezt a dühöt többnyire annak tulajdonítják, hogy az Izraeliták hamis
bálványt imádnak. Valójában az aranybika Taurusz, a Bika, Mózes pedig az elkövetkező Kost jelképezi. Ezért fújják meg a zsidók máig a Kos szarvát.
Jézus hala, anélkül, hogy tudnák, mit is elent. Ez a Nap birodalmának pogány asztrológiai szimbóluma a Halak Korában. Jézus feltételezett születési dátuma is ennek a Kornak a kezdete. Amikor pedig Jézust megkérdezik tanítványai, mikor lesz újbóli eljövetele, ő így válaszol (Lukács 22:10): "Ímé, mikor bementek a városba, szembe jő veletek egy ember, ki egy korsó vizet visz; Kövessétek őt abba a házba, amelybe bemegy."
Ez messze az egyik legegyértelműbb csillagászati referencia. Az ember Aquariust, a Vízöntőt jelenti, akit mindig egy korsóból vizet öntő emberként ábrázolnak. Ő a Halakat követő Kort jelzi.
A Jelenések Könyvében szereplő leírás mellett ez a Máté 28:20-ból ered, ahol Jézus ezt mondja: "...és én veletek leszek a világ végezetéig."
Azonban a "világ" szó csak félrefordítás. Számos félrefordítás mellett. Az eredeti szövegben használt szó az "eon", vagyis a Kor volt. "...és én veletek leszek a Kor végezetéig." És ez igaz, hiszen a jézusi Halak Kora véget ér, mikor a Nap átlép a Vízöntő Korába. Az egész világvége-koncepció egy félreértelmezett csillagászati allegória.
In his Creation of the World, Philo[58] speaks of its having been completed according to the perfect nature of the number 6.
A Fenevad száma 666.
into the twelve solar signs during the backward course of precession, the process would be considered as a continual conflict between the powers of light and the dragon of darkness; also the final fight and the death or casting out of the dragon would take place in the twelfth sign of the zodiac. The war would end with the passage of the equinox out of the sign of the Bull into that of the Ram; and so is it represented. – Jelenésekhez
The serpent was a type of the month Mesore and of the reborn Horus. Messi (Eg.) is the name of a serpent designated the 'Sacred Word.' When Augustine declares that certain of the Ophites identified the serpent that seduced Eve with Jesus Christ, it is as a symbol of the logos[261], which Tertullian says they preferred to the Christ[262]. So the Jewish Kabbalists identified the meshiach (חישמ) with the serpent nachash, the numeral value of the letters being the same in both words. – lol
According to Max Muller, 'the name of the Arctic regions rests on a misunderstanding'[279]—in common with so many other things that are misunderstood. His account of the Great Bear is that ark and rik are interchangeable in Sanskrit, and arktos in Greek answers to riksha, a word originally applied to any bright object, which was afterwards given as a name to the Bear. Now, when the Greeks had long forgotten why these stars were called 'Arktoi,' they symbolized them as a Great Bear fixed in the sky[280]. But the root ark, rik, or rek, does not begin as a word signifying brightness; such an abstract meaning is altogether late. The Αρχαι are the beginnings, identical by name with the Egyptian arkai which shows their nature. Arkai (Eg.) means to appoint a limit, fix a decree, in reckoning time and period; ark signifies the turn-round that makes the circle, to encircle, enclose or tie up a time, the end of a time, the setting of the stars. Arracha (from root arkh) in Arabic, is to fix the time by date. Hence ark (Eg.) for the thirtieth of the month, and raka in Sanskrit for her who presides over the actual day of full moon. Arksha (Sans.) is the being regulated by stars. Urshu (Eg.) is applied to astronomical observation, keeping watch and vigil, or the science of stargazing. The Ari-at-n-Urshu is a keeper of the astronomical observatory. The urshi had become the genii of the night, the watchers[281], but the earliest stars that regulated time were the seven Rishis or Rikshis, the seven watchers in the mythos. Not because they were bright, but on account of their turning round in the arc or circle of the earliest year. These seven are identified with the seven in the ark or chariot of the Bear. Here the seven Urshi or Rishis are synonymous with the seven Ursae or Bears, the Iranian Hapto-iringa.
Yet he founded upon the astronomical prophecy for the end of the present world. There were heavens from of old, which had been formed by the word of God. These perished by water. But the heavens that now are have been 'stored up for fire'[440] according to the figurative prophecy of Berosus and others which the idiotes mistook for fact, and used it for the purpose of frightening poor folks into thinking as they did.
Nay, the Lord himself is turned into the prophesier of his own coming. 'There shall be signs in sun, and moon, and stars,' 'for the powers of the heavens shall be shaken. And then shall they see the son of man coining in a cloud with power and great glory.' 'Verily I say unto you, this generation shall not pass away till all things be accomplished.'[441] This contains the imagery and language of the celestial allegory which is considerably belated in the gospels. Nor is the deluge missing as a type of the ending, for the 'coming of the son of man' is to be as in the days of Noah, and the end as the 'flood' that 'came and took them all away.'[442] According to the astronomical mythos such a fulfilment came and such things were accomplished in the end of an aeon, or the world, as when the equinox set up its sign of the cross in the Ram, or Pisces, but to this day they remain unfulfilled in human history.
Facing of the actual facts is avoided by the assumption that a second coming was intended. But that is a fatal fallacy, as eighteen hundred years of time and fifty generations of men can testify to the error or falsehood of such an assumption. No second coming of the historical Christ has ever been pretended, even though that coming was prophesied by his own word of mouth. Those who had mistaken mythology for history continued to look for the historic fulfilment of the mythos. The coming one only came in the end of an age, or aeon, that was called the end of the world. Consequently the end of all things was bound to come and authenticate the coming one when he had come. This was the great, the consistent, the never-ceasing expectation after the fulfiller of prophecy was believed to have come. The minds of those believers were all aglow with the ruddy reflection of a supposed universal conflagration of the heavens in which the earth would pass away, 'and the works that are therein shall be burnt up.'[443] This was because in their simpleness they had mistaken the nature of an ending whether by fire or water, and believed it was to come in reality. It did not, could not, come in their sense, because the mythos never had that meaning; and—as we shall further find the mythos prescribes the limits to the history.
The Samaritans still expect the Messiah, who has never yet come in person for them; and this in a way that proves their possession of [p.377] the astronomical gnosis. The Coming One is called Hotah or Hoshah the restorer, commonly designated Taebah, the son of Joseph, of the tribe of Ephraim. He is expected to appear about the year AD 1910—that is, at the time the vernal equinox enters the sign of Aquarius; which demonstrates the continued dependence of the prophecy upon the fulfilment of the periods in the cycle of precession.
Colossians 1:16. "For by him all things were created: things in heaven and on earth, visible and invisible, whether thrones or powers or rulers or authorities; all things were created by him and for him." (NIV)
In Isaiah 40:8 God says, "The grass withers, the flower fades; but the word of our God will stand for ever."
http://whywontgodhealamputees.com/god27.htm
http://www.evilbible.com/Impossible.htm
"You are a fool for denying the existence of the IPU. You have rejected true faith and have relied on your feeble powers of human reason and thus arrogantly denied the existence of Her Divine Transcendence, and so are you condemned."
Az egyházak történelem-tudósai és kutatói mindent megtettek, hogy Jézust, mint történelmi személyt bizonyítsák. A felsorolás ezeket az un. bizonyítékokat tartalmazza:
1. Római források
_a./ az ifjabb Plínius levelei
_b./ Tacitus naplója
_c./ Sueton "A cézárok élete" című történeti mukája
2. Mohammedán forrás
_a./ a Korán
3. Zsidó források.
_a./ Flavius Josephus "A zsidó Ókor"
_b./ A babyloni Talmud.
4. Patrisztikai források
_a./ apokrifek
_b./ a didach
_c./ Clement püspök levele
_d./ antiochiai Ignác levelei
_e./ Eusebius és Hieonymus (apokrif) írásai
Flavius kivételével az összes forrás minimum 2 emberöltővel később iratott, így bizonyítéknak annyit ér, mint halottnak a csók.
Flavius esetében a vallásos atyák hamisítástól sem riadtak vissza.
A holttengeri tekercsek csak arra bizonyíték, hogy zsidó szekták léteztek.
A híres zsidó történetíró, akit Josephus Flavius néven ismerünk Józséf Matithjáhu néven született i.sz.37-ben, termékeny munkásságának halála vetett véget 63 éves korában. Az új nevet 32 éves korában vette fel, Vespasianus császárrá nevezése évében.
Ez a korában ismert személy, korának minden eseményéről részletesen beszámolt és ezért az egyháznak fontos történelmi tanú lett volna. Birizgálta is a csőrüket, hogy semmit nem tudott a "nagy eseményről". Az egyházi íráshamisítók, találtak Flavius szövegében egy kis szabad helyet, ahova néhány szó befért és (már nem emlékszem szószerint) utalást tettek Jézusra.
Ez annyira durva csalás volt, hogy maga az egyház sem tartotta hitelesnek. Ezért sokkal jobb módszerhez kellett folyamodni.
A X.sz.-ban, tehát 900 évvel később írt történelemkönyvet egy arab történetíró, névszerint Agapiosz . Ebben a könyvben van egy állítólagos Flavius idézet (aminek eredetijét sehol, sohasem látta valaki), amely így szól:
"Élt abban az időben egy bölcs ember, akit Jézusnak hívtak. Egész élete kifogástalan volt, erényes cselekedeteiről volt híres, és a zsidók, valamint más népek közül sok ember a tanítványa lett. Pilátus keresztre feszítésre és halálra ítélte. De akik tanítványai lettek, nem tagadták meg tanításait. Azt mesélték, hogy mesterük keresztre feszítése után három nappal megjelent nekik. Ők úgy vélik, hogy ő volt a Messiás, akiről a próféták csodás dolgokat jövendöltek."
A hitelesség körüli vita főbb állomásai.(rövidítve)
230-250 körül Caesarea püspöke, Órigenész idézi Josephus tanúságtételét Jakabnak, Jézus testvérének halálával kapcsolatban (Zst. XX.), s azt állítja, hogy Josephus nem hitt Jézus Krisztusban. A Jézusról szóló részt sem idézi a Zst. XVIII. könyvéből.
XVII. század. Richard Montague, Norwich püspöke kijelenti, hogy az „Ő volt a Messiás" kijelentés Flaviusnál későbbi keresztény betoldás.
XVIII-XX. század első fele. A tudósok zöme azzal érvel, hogy a passzus vagy teljesen, vagy részben hamisítvány (Schürer, Niese, Norden, Zeitlin, Lewy, Juster).
1931. R. Eisler Jézus, a Messiás c. munkájában felveti, hogy keresztény cenzorok Flavius eredeti szövegét nagyrészt törölték, és egy egészen új szöveget iktattak bele.
1941. Ch. Martin szerint a Flavius-féle tanúság egyes mondatai betoldások, de az egész alapszöveg hiteles.
1954. Paul Winter azzal érvel, hogy csak három mondat betoldás a szövegben, a többi eredeti. Ez a teória széles körben elfogadást nyert.
1960 körül. Hans Conzellman megjegyzi, hogy Flavius szövege igen közel áll a „lukácsi kérügmához" (Lukács hitvallásához), amelyből arra következtet, hogy az egész szóban forgó rész keresztény hamisítvány.
1971. Shlomo Pines publikálja a Flavius-tanúság IX. és X. századi szír, illetve arab fordításának szövegét. Ezek nem tartalmazzák az „ő volt a Messiás", illetve a „ha egyáltalán lehet őt embernek
nevezni" mondatokat. Pines szerint ezek a keleti művek Flavius eredeti - betoldások nélküli - kéziratát használták.
1984. J. Neville Birdsall szóstatisztikai alapon kimutatja, hogy a tanúság szövege stílusában teljesen eltér Josephus egyéb szövegeitől, ezért az feltehetően egészében hamisítvány.
jegyzet: Genezis = Mózes 1.
Exodus: Mózes 2.
Leviticus: Mózes 3.
Numbers: Mózes 4.
Our answer to that is:
1. Sure, that's the letter of the law, but pretty mealy-mouthed, in our opinion - you take the "strict constructionist" viewpoint in this situation to justify your prejudice while still being able to eat what you want, while glossing over or ignoring other translation problems in other parts of the bible. (More about biblical mistranslations in Romans and Corinthians: What the New Testament Says About Homosexuality)
2. You claim that some parts of the bible are open to interpretation, that there are translation errors, that some parts only apply to Jews, etc., and then simultaneously claim that the bible is inerrant and without flaw... a positively Orwellian bit of doublethink there. Either follow all the rules, or admit that they're all outdated.
But, still others say, what about 1 Corinthians? Paul says... Well, the easy answer is, this site was never meant to be a comprehensive rebuttal to following outdated religious rules. The less easy answer is that, in his letter to the church in Corinth, Paul referred to restrictions listed in Mosaic law in the Torah, a.k.a. the Old Testament, so basing your argument on Paul's reference to a source that was declared invalid by Jesus (see above) is a shaky bit of reasoning. Or to explain it more clearly, we'll quote a friend who is studying to be a minister:
1) Paul is not God.
2) When Paul is citing this list of sins he is doing it to make the point that the Church in Corinth is free of these sins, which were listed in the Torah, because of their faith in Jesus. Paul's letter to the Romans spells out in excruciating detail how the law no longer applies to Christians because they have died to sin and been risen in Jesus. In other words, these categories were good enough for our Hebrew forebears as they went, but as Jesus says to the tricky scribes, Moses gave those laws (specifically speaking of divorce) because the people's hearts were hard. Jesus clearly demands a higher mode of ethical conduct; in repeated instruction and parables he contrasts what people were taught with what he says. Therefore, Paul's personal feelings about what kind of people will inherit the kingdom of God, taken as a blanket condemnation of certain behaviors, is not only contrary to Paul's own teachings on the matter of justification, but deeply opposed to the spirit and teaching of Christ.
3) What Paul is giving a list of, in both verses that you cite, are examples of depraved conduct, as he sees it. His point is that when people turn their backs on God, they are prone to act in all kinds of sick ways; his point is not to list things that Christians should mark in their notebooks as being the "newly revised Levitical code". Paul is saying, "You guys used to do all kinds of crazy shit, but now that you have Jesus, you've got your act together." I would say that there is a big difference between lustful, furtive couplings and a committed, healthy relationship. The notion of a committed, healthy homosexual relationship was utterly foreign to early Jews and Christians, as was the notion of abolition [of slavery], racial intermarriage, antiseptics, and all sorts of other things that we take for granted today.
4) Jesus never mentions homosexuality in the Gospels, not once. If it was so important that we had to clamp down on it anywhere and everywhere it rears its terrible head, don't you think he would have at least, you know, brought it up? There is on the other hand, a specific condemnation of divorce in the Gospels, spoken by Jesus, and yet I don't hear Focus on the Family saying anything about divorce.
o he decided to punish the people instead. But the Divine Decider just couldn't decide what punishment would be the most just. So he let David choose from three choices:
1. Seven years of famine,
2. Three months of war, or
3. Three days of pestilence
But David couldn't decide, so God chose option 3 for him, and 70,000 men (no one bothered to count women and children) died.
You can read all about it in 2 Samuel 21.
And David said unto Gad, I am in a great strait: let us fall now into the hand of the LORD; for his mercies are great: and let me not fall into the hand of man. So the LORD sent a pestilence upon Israel from the morning even to the time appointed: and there died of the people from Dan even to Beersheba seventy thousand men. 2 Samuel 24:14-15
But if you believe that story, don't read the 1 Chronicles account. Here's what it says.
And the LORD spake unto Gad, David's seer, saying, Go and tell David, saying, Thus saith the LORD, I offer thee three things: choose thee one of them, that I may do it unto thee. So Gad came to David, and said unto him, Thus saith the LORD, Choose thee Either three years' famine; or three months to be destroyed before thy foes, while that the sword of thine enemies overtaketh thee; or else three days the sword of the LORD, even the pestilence, in the land, and the angel of the LORD destroying throughout all the coasts of Israel. Now therefore advise thyself what word I shall bring again to him that sent me. And David said unto Gad, I am in a great strait: let me fall now into the hand of the LORD; for very great are his mercies: but let me not fall into the hand of man. So the LORD sent pestilence upon Israel: and there fell of Israel seventy thousand men. 1 Chronicles 21:8-12
Biblical Justice: Everybody must get stoned
(To the tune of Bob Dylan's "Rainy Day Woman #12 & 35")
Well, they'll stone you if you touch the holy things.
Whosoever toucheth the mount shall be surely put to death. Exodus 19:13
They'll stone you if you take accursed things.
Achan ... took of the accursed thing. ... And all Israel stoned him with stones, and burned them with fire, after they had stoned them with stones. ... So the LORD turned from the fierceness of his anger. Joshua 7:1-26
They'll stone you if you if you curse or blaspheme.
And he that blasphemeth the name of the LORD, he shall surely be put to death, and all the congregation shall certainly stone him. Leviticus 24:16
They'll stone you if you're raped and do not scream.
If a damsel that is a virgin be betrothed unto an husband, and a man find her in the city, and lie with her; Then ye shall bring them both out unto the gate of that city, and ye shall stone them with stones that they die; the damsel, because she cried not, being in the city. Deuteronomy 22:23-24
But I would not feel so all alone. Everybody must get stoned.
Well, they'll stone you if you're an ox and gore a human.
If an ox gore a man or a woman, that they die: then the ox shall be surely stoned. Exodus 21:28
They'll stone you if you marry when not a virgin.
If any man take a wife, and go in unto her, and hate her ... and say, I took this woman, and when I came to her, I found her not a maid: Then shall the father of the damsel, and her mother, take and bring forth the tokens of the damsel's virginity unto the elders of the city in the gate: And the damsel's father shall say ... these are the tokens of my daughter's virginity. And they shall spread the cloth before the elders of the city. ... But if this thing be true, and the tokens of virginity be not found for the damsel: Then they shall bring out the damsel to the door of her father's house, and the men of her city shall stone her with stones that she die. Deuteronomy 22:13-21
They'll stone you if you worship other gods.
If there be found among you ... that ... hath gone and served other gods, and worshipped them ... Then shalt thou ... tone them with stones, till they die. Deuteronomy 17:2-5
If thy brother, the son of thy mother, or thy son, or thy daughter, or the wife of thy bosom, or thy friend, which is as thine own soul, entice thee secretly, saying, Let us go and serve other gods, which thou hast not known, thou, nor thy fathers ... thou shalt stone him with stones, that he die. Deuteronomy 13:5-10
They'll stone you if you disobey your Pa.
If a man have a stubborn and rebellious son, which will not obey the voice of his father, or the voice of his mother ... Then shall his father and his mother lay hold on him, and bring him out unto the elders of his city ... And they shall say unto the elders of his city, This our son is stubborn and rebellious, he will not obey our voice; he is a glutton, and a drunkard. And all the men of his city shall stone him with stones, that he die. Deuteronomy 21:18-21
But I would not feel so all alone. Everybody must get stoned.
They'll stone you if you if you're a wizard or a witch.
A man also or woman that hath a familiar spirit, or that is a wizard, shall surely be put to death: they shall stone them with stones: their blood shall be upon them. Leviticus 20:27
They'll stone you if you give Molech your kids.
Whosoever ... giveth any of his seed unto Molech; he shall surely be put to death: the people of the land shall stone him with stones. Leviticus 20:2
They'll stone you if you if you're a sabbath breaker.
They found a man that gathered sticks upon the sabbath day. ... And the LORD said unto Moses, The man shall be surely put to death: all the congregation shall stone him with stones.... And all the congregation brought him without the camp, and stoned him with stones, and he died; as the LORD commanded Moses. Numbers 15:32-56
They'll stone you if you curse the dictator.
Thou didst blaspheme God and the king. And then carry him out, and stone him, that he may die. 1 Kings 21:10
But I would not feel so all alone. Everybody must get stoned.
2 Chronicles 15:13.
Through the wrath of the LORD of hosts is the land darkened, and the people shall be as the fuel of the fire: no man shall spare his brother. And he shall snatch on the right hand, and be hungry; and he shall eat on the left hand, and they shall not be satisfied: they shall eat every man the flesh of his own arm. -- Isaiah 9:19-20
Their stink shall come up out of their carcases, and the mountains shall be melted with their blood. -- Isaiah 34:3
And I will feed them that oppress thee with their own flesh; and they shall be drunken with their own blood, as with sweet wine. -- Isaiah 49:26
Thus saith the LORD, Behold, I will fill all the inhabitants of this land ... with drunkenness. And I will dash them one against another, even the fathers and the sons together, saith the LORD: I will not pity, nor spare, nor have mercy, but destroy them. -- Jeremiah 13:13-14
And I will cause them to eat the flesh of their sons and the flesh of their daughters, and they shall eat every one the flesh of his friend. -- Jeremiah 19:9
Therefore the fathers shall eat the sons in the midst of thee, and the sons shall eat their fathers. -- Ezekiel 5:10
I will not feed you: that that dieth, let it die; and that that is to be cut off, let it be cut off; and let the rest eat every one the flesh of another. -- Zechariah 11:9
Their flesh shall consume away while they stand upon their feet, and their eyes shall consume away in their holes, and their tongue shall consume away in their mouth. -- Zechariah 14:12
And it's important to show the kids how they should view all this mayhem. The Bible is very clear on the subject and this should be an integral part of the game.
The righteous shall rejoice when he seeth the vengeance: he shall wash his feet in the blood of the wicked. -- Psalm 58:10
And their dead bodies shall lie in the street ... And they ... shall see their dead bodies three days and an half, and shall not suffer their dead bodies to be put in graves. And they that dwell upon the earth shall rejoice over them, and make merry, and shall send gifts one to another. -- Revelation 11:8-10
Ő lázadt fel és bukott el még az ember teremtése előtt, és kapott új nevet: héberül Szátán, görögül Diabolosz, azaz: Vádló, Rágalmazó, Ellenálló, Ellenség. A Jelenések könyvének egy utalása szerint az angyalok egyharmadát rántotta magával a lázadásba. Róla azt is lehet tudni, hogy oltalmazó kerub volt (Ezékiel 28:12–19). Bár ő valamennyi bukott angyal, a nemzetek angyalfejedelmei és az egész Föld fölött álló fejedelem, tevékenysége időnként mégis kötődik egyes földrajzi pontokhoz. Istennek ugyanis, amikor megkérdezte a Sátánt, hogy hol járt, rendszeresen így felelt: „Körülkerültem és át- meg átjártam a földet.” (Jób 1:7)
Mózes5.28.63.
Lukács 10.25-28.
Lukács 18.18-22.
Lukács 14.26-33.
János 6.53-54.
Máté 18.2-3.
János 3.3-8.
Máté 5.17-20.
János 3.16.
Apollónius (of Tiana?)
Ez a Zeitgeist c. film egyik állítása. Ebben azt állítják - ami sokunknak és persze egyre többünknek nem újdonság - hogy a keresztény vallás teljes egészében egy nagy átverés.
Egy szabadon terjeszthető és megtekinthető film
Egyedi sajátos kiemeléseimet és szemléltetésmódomat tenném csak a fimben elhangzó szöveg részlethez.
"Meg kell ismerned az igazságot, és törekedned kell az igazságra, s az igazság felszabadít."
"Krisztus előtt tízezer óta a történelem hemzseg az emberek nap-imádatát ábrázoló írásoktól és rajzoktól. Könnyen megérthető, hogy miért,hiszen a Nap minden reggel feljön, fényt és meleget hoz, és elűzi a sötét, hideg éjszaka ragadozóit. A kultúrák megértették, hogy nélküle nem nő a gabona, nincs élet. Ezért lett a Nap minden idők legimádottabb tárgya.
A csillagokat szintén jól ismerték. A csillagok útjából előre megjósolhatták a periodikus eseményeket, mint a holdfogyatkozásokat vagy teliholdakat. Az egyes csoportokat be is katalogizálták, ezeket hívjuk ma konstellációknak. Ez az emberi történelem legősibb értelmező rajza, a zodiákus-kereszt a Napot reprezentálja, ahogy egy év során áthalad a 12 fő csillagjegyen. Mutatja továbbá a 12 hónapot és a 4 évszakot, valamint a napfordulókat és napéjegyenlőségeket.
A Zodiákus kifejezés utal arra, hogy a csillagjegyeket antropomorfizálták, azaz megszemélyesítették, emberekkel vagy állatokkal. Más szóval az ősi civilizációk nemcsak követték a Napot és a csillagokat, hanem meg is személyesítették a csillagjegyeket, egymáshoz való kapcsolatuk és mozgásuk alapján.
A Napot az életadó és életmentő tulajdonsága miatt a láthatatlan teremtővel, Istennel azonosították. Isten napja, a világ fényessége, az emberiség megmentője.Hasonlóképpen a csillagjegyek a nap útját reprezentálják. Az elnevezésük általában azt tükrözi, hogy az év adott időszakában mi történik. Például a vízöntő a tavaszt, a tavaszi esőket hozza. Hórusz, egyiptom napistene, kb. 3000 évvel időszámításunk előtt. Ő a Nap megtestesítője, élete pedig a Nap mozgásának allegorikus megjelenítése. A régi egyiptomi leírásokból sokat tudunk erről az égi megváltóról. Hórusznak, a Napnak vagy fénynek volt egy ellensége is, Seth, az éjszaka, a sötétség megtestesítője. Reggelente Hórusz nyeri meg kettejük küzdelmét.,este pedig Seth győzedelmeskedik, száműzve Hóruszt az alvilágba. Fontos tudni, hogy a világosság-sötétség, vagy a jó és rossz párhuzama a történelem legelemibb kettőssége, és a mai napig számos helyen felbukkan.
Hórusz
Jézus előtt legalább 3000 évvel
Hórusz története nagy vonalakban az alábbi: December 25-én születik, Ízisz-Meri, a szűz gyermekeként. Ezt egy keleti csillag felragyogása kísérte, amit három király követ, hogy meglelje és magasztalja a megváltót. 12 évesen tanítónak áll, 30 évesen kereszteli meg Anup.Hórusznak 12 követője volt, akik vele utaztak. Csodákat vitt véghez: gyógyított és vízen járt. Hívták Igaznak, Fénynek, Jó Juhásznak, Isten Bárányának, satöbbi. Typhon árulása után keresztre feszítik, majd három nap után feltámad. Hórusz története, eredeti vagy sem, a világ számos táján megjelenik, hiszen sok istenségnél figyelhetők meg ugyanezek a mitológiai jegyek.
Attis
Jézus előtt legalább 1200 évvel
Attis, aki a szűz Nana gyermekeként látta meg a világot december 25-én, megfeszítették, sírba rakták, 3 nap után feltámadt.
Krisna
Jézus előtt legalább 900 évvel
Krisna, Indiából. A szűz Devaki gyermeke, jövetelét a keleti csillag jelezte. Csodákat vitt végbe tanítványaival, halála után feltámadt.
Dionüszosz
Jézus előtt legalább 500 évvel
Dionüszosz, Görögországból. Egy szűz gyermeke, december 25-én született. Vándor tanító, csodákat vitt végbe, például a vizet borrá változtatta. Úgy utaltak rá, mint a királyok királya, Isten egyszülött fia, Alfa és Omega, stb.És halála után szintén feltámadt.
Mitra, vagy Mitrász
Jézus előtt legalább 1200 évvel
A perzsa Mitra, szűztől való, szintén december 25-i születésű. 12 tanítványa van, csodatevő. Halála után három nappal feltámad. Úgy is említik, mint az Igaz, a Fény. Érdekes módon Mitrát vasárnaponként dicsőítették.
Tény: számos megváltó van különböző időszakokból, a világ minden tájáról, melyek ezen általános jellemzőkkel bírnak.A kérdés az, hogy miért ezek a jellemzők, miért a szűz, a december 25, a 3 napos halál, a feltámadás, miért a 12 tanítvány, vagy követő.
Nézzük meg a legutolsó messiás esetét.
Jézus Krisztus
Jézus Krisztus Betlehemben született, december 25-én, Szűz Máriától. Keleti csillag jelezte jövetelét, amit három király követett, hogy megleljék és dicsőítsék az új megváltót. 12 évesen tanító, 30 évesen kereszteli meg János; munkássága itt kezdődik. Jézus 12 tanítványával utazik, csodákat visz végbe, úgy mint meggyógyítja a beteget, vízen jár, feltámasztja a halottat. Egyéb elnevezései: királyok királya, Isten gyermeke, a világ fénye, Alfa és Omega, Isten Báránya, és így tovább. 30 ezüstért elárulja őt Júdás, keresztre feszítik,meghal, három napra rá feltámad, és a mennybe megy.
"A keresztény vallás a Napimádás paródiája"
Először is: a születés teljesen csillagászati. A keleti csillag a Szíriusz, ami a legfényesebb éjszakai csillag, és december 24-én egy állásban van az Orion-öv másik három csillagával. Ezeket pedig az ősi időkben úgy hívták: a három királyok.
Ez a három, plusz a Szíriusz egy helyre mutatnak: a december 25-i napfelkelte helyére. Ezért követte a "három király" a keleti csillagot, hogy megtalálja a napfelkeltét. A Nap születésének helyét. Szűz Mária a Szűz csillagképe. A Virgo a latinban szüzet jelent. A Szűz csillagképet a "Kenyér Háza"-ként is említik, jelképe pedig egy szűz, aki kezében egy kéve búzát tart. A kenyér háza és a búza augusztust és szeptembert, az aratás idejét jelöli. Betlehem lefordítva annyit jelent: a kenyér háza. Tehát Betlehem a csillagképre utal, nem pedig egy földi helyre. Még egy nagyon érdekes dolog történik december 25-én, a téli napforduló idején.A nyári napfordulótól a téliig a napok egyre rövidebbek és hidegebbek.Az északi félgömbről nézve a Nap dél felé halad, egyre kisebbnek és gyengébbnek látszik. A napok rövidülése és a gabona elfogyása az elmúlást, a halált szimbolizálta.A Nap halálát.
December 22-ére a Nap hanyatlása kiteljesedik: miután 6 hónapig kitartóan halad dél felé, eléri legalacsonyabb pontját az égen. Itt egy érdekes dolog történik: ú gy tűnik, a Nap süllyedése három napig megáll. Ebben a három napban a Nap a Déli Kereszt, a Krux csillagjegy közelében van. December 25-én a Nap viszont 1 foknyit felfele, északra mozdul el, közelebb hozva a hosszabb napok, a meleg, a tavasz ígéretét. Tehát a "Nap meghal a kereszten", 3 napig halott, majd feltámad.
Ezért közös számos történetben a kereszt-halál, majd harmadnapra a feltámadás.A nap mozgása ez, amint újra elindul magasabb pályáján, elhozva a tavaszi újjáéledést, a megváltást. Ám a Nap feltámadását nem ünneplik egészen a tavaszi napéjegyenlőségig,vagyis Húsvétig. Ekkor győzedelmeskedik újra a világosság a gonosz sötétség fölött, mivel ezt követően a nappalok hosszabbak az éjszakáknál, és a tavaszi újraéledés megkezdődhet. A legnyilvánvalóbb csillagászati motívum Jézus körül a 12 apostol. Ők a zodiákus 12 konstellációja, amikkel Jézus, a Nap együtt utazik. A 12-es szám végig jelen van a Bibliában. (Izrael 12 törzse, bírája, hercege, királya, József 12 testvére, stb.)
Térjünk vissza a zodiákus kereszthez, a Nap életútjának ábrázolásához! Ez nem csak művészi kifejezés volt, vagy a Nap mozgásának követésére szolgáló eszköz. Hanem egy pogány vallási szimbólum. Ez nem a Kereszténység szimbóluma, hanem egy pogány zodiákus kereszt-adaptáció. Ezért ábrázolták így Jézust a korai okkult rajzokon, szobrokon. Mert Jézus a Nap. Isten Napja, a világ fényessége. A megváltó, akinek várjuk az eljöttét, és ő minden reggel el is jön. Isten dicsősége, aki megvéd a sötétség ármánykodásaitól, mert minden reggel "újjászületik", és láthatjuk őt "a felhők között", "fenn a mennyben", "töviskoronával", azaz a napsugarakkal a feje körül.
A rengeteg, Bibliában találhatóasztrológiai-asztronómiai metafora közül az egyik legfontosabb a "Korok" szóval kapcsolatos. A szövegben számos utalás van a korokra. Hogy ezt megérthessük, meg kell ismernünk a Napéjegyenlőségek előrehaladásának jelenségét. Az ősi egyiptomiak és az őket megelőző civilizációk rájöttek, hogy körülbelül 2.150 évente a Nap a tavaszi napéjegyenlőség reggelén a zodiákus más csillagjegyében kel fel. Ezt a Föld enyhe, lassú függőleges imbolygása okozza. Úgy tűnik, hogy a csillagjegyek visszafelé haladnak, és nem az évi megszokott rányban. Kb. 25.765 évbe telik mind a 12 jegyen történő áthaladás.Ez a Nagy Év-nek hívott ciklus, az ősi társadalmak ezt jól ismerték. Minden 2150 éves periódust. Kornak neveztek. Időszámításunk előtt 4300 és 2150 között volt Taurusz, a Bika kora. I.e. 2150 és i.sz. 1 között volt Aries, a Kos Kora, majd i.sz. 1-től 2150-ig a jelenleg is tartó Halak Kora. Nemsokára, 2150-ben a Vízöntő Kora jön el. Általánosságban mondva a Biblia átmegy mindhárom koron, és előrevetíti a negyediket.
Az Ószövetségben Mózes, amint lejött a Sinai hegyről a Tízparancsolattal, nagy haragra gerjedt, mikor látta, hogy népe egy arany bikát magasztal. Összetörte a köveket, és egymás megölésére szólította fel az embereket, hogy megtisztuljanak. A bibliakutatók ezt a dühöt többnyire annak tulajdonítják, hogy az Izraeliták hamis bálványt imádnak. Valójában az aranybika Taurusz, a Bika, Mózes pedig az elkövetkező Kost jelképezi. Ezért fújják meg a zsidók máig a Kos szarvát. Mózes a Kos új Korát jelképezi, és egy új Kor kezdetén mindenkinek el kell hagynia a régit. Más istenségek tettei is utalnak erre az átmenetre, pl. Mithra, a Krisztus előtti isten is emiatt ölte le a Bikát.
Jézus eljövetele a Kos után Halak (a két hal) korát hozza el. A hal szimbólumára bőséggel találunk példát az Újszövetségben: Jézus 5.000 embert lakat jól kenyérrel és két hallal. Mikor Galileában jár, összebarátkozik két halásszal, akik követni kezdik. Manapság pedig sokak autóján látható Jézus hala, anélkül, hogy tudnák, mit is elent. Ez a Nap birodalmának pogány asztrológiai szimbóluma a Halak Korában. Jézus feltételezett születési dátuma is ennek a Kornak a kezdete. Amikor pedig Jézust megkérdezik tanítványai, mikor lesz újbóli eljövetele, ő így válaszol (Lukács 22:10): "Ímé, mikor bementek a városba, szembe jő veletek egy ember, ki egy korsó vizet visz; Kövessétek őt abba a házba, amelybe bemegy." Ez messze az egyik legegyértelműbb csillagászati referencia. Az ember Aquariust, a Vízöntőt jelenti, akit mindig egy korsóból vizet öntő emberként ábrázolnak. Ő a Halakat követő Kort jelzi. És mikor a Nap (Isten Napja) kilép a Halak Korából (Jézus), belép a Vízöntő Házába, úgy, ahogy a Vízöntő követi a Halakat a napéjegyenlőség előrehaladásában. Jézus így mindössze annyit mondott, hogy a Halak Korát a vízöntő Kora követi.
Mindannyian hallottunk az idők és a világ végéről. A Jelenések Könyvében szereplő leírás mellett ez a Máté 28:20-ból ered, ahol Jézus ezt mondja: "...és én veletek leszek a világ végezetéig." Azonban a "világ" szó csak félrefordítás. Számos félrefordítás mellett. Az eredeti szövegben használt szó az "eon", vagyis a Kor volt. "...és én veletek leszek a Kor végezetéig." És ez igaz, hiszen a jézusi Halak Kora véget ér, mikor a Nap átlép a Vízöntő Korába. Az egész világvége-koncepció egy félreértelmezett csillagászati allegória.
Maga Jézus karaktere is egy csillagászati-irodalmi hibrid, leginkább Hórusz, az egyiptomi Napisten megfelelője. Például 3.500 évvel ezelőtt Egyiptomban a Luxori templom falaira megfestették a jelenés, a szeplőtelen fogantatás, születés és imádat képeit, Hórusz történetét. Ízisz megtudja Thaw-tól, hogy ő ad majd életet Hórusznak, aztán Nef, a szent szellem megtermékenyíti a szüzet, majd a születés, és a szűz imádása. Ugyanez történik Jézus csodás fogantatásánál is.
Az egyiptomi és a keresztény vallás közötti hasonlóság elképesztő.
A plagizálás folyamatos.
Noé bárkájának története is ilyen, az Özönvíz-jelenségre több mint 200 utalást találhatunk, más-más helyen és időben. De elég megvizsgálnunk a Gilgameszi eposzt, amely i.e. 2600-ban született. Ez a történet egy nagy áradásról szól, amit Isten bocsátott a világra, egy bárkáról, melyen állatok menekülnek meg, és egy galamb elküldéséről, majd visszatéréséről. Számos a hasonlóság a Bibliai történettel.
Aztán itt van Mózes plagizált története. Születése után egy kosárba teszik, és egy folyó kegyeire bízzák, hogy elkerülje a gyermekgyilkosságot. Egy uralkodó lánya megtalálja, és hercegként neveli fel.
Ez egy i.e. 2250-re tehető mítoszból lett átemelve, az Akkádi Szargon születéséből. Ő szintén kosárban, folyón leúsztatva menekült meg a gyermekgyilkosság elől. Akki találja meg és neveli fel, ő egy uralkodó egyik felesége.
Mózest a törvényhozóként ismerjük, a Tízparancsolat elhozójának. Az Istentől eredő törvények próféta általi átadása azonban szintén régi történet. Mózes csak egy a törvényhozók hosszú sorában. Indiában Manou volt a nagy törvényhozó. Krétán Mínosz hozta le Dicta hegyéről Zeusz törvényeit, míg Egyiptomban Mises volt, aki kőtáblákon hozta el Isten törvényeit. Manou, Mínosz, Mises, Mózes.
Ami a Tízparancsolatot illeti: az egyiptomi Holtak Könyvének 125-ik litániájából származik. A Holtak Könyve-beli "Nem loptam"-ból "Ne lopj!" lett. "Nem öltem"-ből "Ne ölj!". "Nem hazudtam"-ból "Ne hazudj!", és így tovább. Az egyiptomi vallás tehát valószínűleg a judeo-keresztény vallás alapja.
Keresztelés, halál utáni élet, végítélet, szűz általi szülés, feltámadás, keresztre feszítés, szövetség, körülmetélés, megváltó, áldozás, özönvíz, Húsvét, Karácsony, újbóli eljövetel, és még sok más, mind megfelel az egyiptomi vallás elméleteinek, bőven a kereszténység születése előtt.
Jusztin mártír, az egyik legelső kereszténység-kutató és védelmező szerint: "Amikor azt mondjuk, hogy Jézus Krisztus, a tanítónk testi egyesülés nélkül fogant, keresztre feszíttetett, meghalt, majd feltámadt és mennybe ment, akkor semmit sem állítunk másképp, mint ahogyan azt a Jupiter fiainak követői tették." Másik művében azt írja: "Szűz szülte őt. Fogadjátok el úgy, ahogy Perzeuszt is!"
Jusztin és a többi ókeresztény tisztában volt vele, mennyire hasonlít vallásuk az ősi pogány vallásokhoz. Jusztin megoldást is kínált erre a kellemetlen párhuzamra: Szerinte ez a Gonosz műve. A Gonosz eljött Krisztus előtt, és annak tulajdonságaival ruházta fel a pogány isteneket. A Keresztény fundamentalizmus, lenyűgöző...
A Biblia nem más, mint egy csillagászati irodalmi hibrid, ahogy szinte az összes azt megelőző vallásos mítosz is. Sőt, a benne szereplők jellemvonásainak átvitele egyikből a másikba magában a könyvben is benne van. Az Ószövetségben olvashatjuk József történetét.
József Jézus prototípusa volt. József szeplőtelenül fogant, Jézus is szeplőtelenül fogant. Józsefnek 12 testvére volt, Jézusnak 12 tanítványa. Józsefet 20 ezüstért adták el, Jézust 30-ért. Józsefet Juda nevű testvére adja el, Jézust Júdás nevű tanítványa árulja el. József 30 éves korában kezdte munkáját, Jézus úgyszintén.És még hosszan sorolhatnánk.
Továbbá létezik bárminemű nem-bibliai történelmi feljegyzés egy Jézusról, Mária fiáról, aki keresztül-kasul utazgat 12 követőjével, és csodákat tesz?Számos történetíró élt a Mediterrániumban Jézus élete idején. Hányan okumentáltak róla? Egyikük sem.Ugyanakkor, hogy igazságosak legyünk, említsük meg, hogy Jézus védelmezői már utaltak ennek ellenkezőjére is. Négy történészt szoktak említeni, hogy igazolják Jézus létezését.Az első három az ifjabb Pliny, Suetonius és Tacitus.Ők csak néhány mondatot szentelnek neki, de csak Krisztusként hivatkoznak rá, ami nem egy név, hanem egy cím. Jelentése: a Felkent. A negyediket Josephus-nak hívták, és munkásságáról már több száz éve bebizonyosodott, hogy hamisítvány. Sajnos sokan még ma is hitelesnek tudják.
Azt gondolhatnánk, hogy egy olyan fickó, aki feltámad, aki mindenki szeme előtt mennybe megy, és fantasztikus csodákat tesz, bekerül valami történelmi feljegyzésbe - de nem. Talán azért, mert mérlegelve a tényeket nagy a valószínűsége annak, hogy Jézus nem is létezett.
A kereszténység egyszerűen nem az igazságon alapul.
A keresztény vallás egy paródia, ami a Nap imádatáról szól, és amelyben egy Krisztusnak nevezett egyén áll a Nap helyén, aki a Napnak szánt imádatokat fogadja.
Nem akarunk udvariatlanok lenni, de tényszerűek akarunk maradni. Nem akarunk érzéseikben bántani senkit, de tudományosan korrektek akarunk lenni, és megmaradni annál, ami igaz. A kereszténység egyszerűen nem az igazságon alapul. Úgy találjuk, hogy a Kereszténység nem több egy római történetnél (mesénél), amit politikai célokból hoztak létre.
Az igazság az, hogy Jézus a Gnosztikusok keresztény szekta Napistene volt.
És mint minden pogány Isten, egy mitológiai figura. A társadalmi kontroll céljából írták bele a történelembe.
325-ben Konstantin császár összehívta a Níceai Zsinatot. Ezen a találkozón fektették le a politikai célú keresztény doktrínákat, és ezzel elkezdődött a keresztény vérontás és spirituális csalás hosszú történelme. Az ezt követő 1.600 évben a Vatikán egész Európa politikáját a markában tartotta, és olyan szépséges időszakot hozott, amit Sötét Középkornak hívunk, olyan "lélekemelő" eseményekkel, mint a keresztes hadjáratok, vagy az inkvizíció. A kereszténység, és a többi valláson alapuló rendszer a korszak átverése. Az emberek valóságtól és egymástól való elszakítását szolgálja. A hatalom iránti vak engedelmességre sarkall. Kisebbíti az emberi felelősséget, mondván, úgyis Isten irányít mindent. Isten nevében pedig Isten követőinek szörnyű tetteit elfogadottá teszi. De mindenekelőtt hatalmat ad azok kezébe, akik tudják az igazságot, de a mítoszt arra használják, hogy manipulálják, ellenőrizzék a társadalmakat. A vallási mítosz a létező legerősebb fegyver, és pszichológiai táptalajul szolgál a további mítoszoknak."
Az összeállításban jelentős segítséget adott big4 az index fórumáról.
The Empty Grave
Anyhow, back to Jesus. The four narratives of the resurrection of Jesus in the gospels are not entirely consistent and are partly contradictory in several instances. None of the gospels stories are actual eyewitness accounts of the events they describe, but are probably referring an oral tradition and maybe unknown secondary sources generations later. The last part of St.Mark’s version of the story where Jesus appears for his disciples before he ascends to heaven (Mk 16,9-20) is missing in the oldest versions of the manuscript. This part of the story was added sometimes around 200 AD, which means that originally the gospel of St. Mark ended with verse 16:8 with the two women coming to anoint the corpse finding the grave open and seeing the young man in a white robe (angel?) telling them that Jesus was resurrected and had disappeared.
t is also peculiar that the two women don’t earlier realize they will need help to remove the big stone closing the entrance
he point of sacrifices is to give up something valuable in exchange of a divine favour, good luck, blessings etc. It is not a sacrifice to give someone something valuable, if you get it back afterwards. T
There is actually little archaeological evidence for crucifixion from this period **, but the Jewish and Roman written sources indicate that it was a fairly common practice of execution
The writer of the gospel of St.John tells us that after Jesus had died a Roman soldier poked a spear in his side to check if he really was dead. Immediately water(!) and blood poured out of the wound. This is quite strange, when dead people do not tend to bleed after the heart has stopped.
The word in the original Greek gospel texts usually translated as “cross” can also mean “pole” or “stake”. In the Acts (of the Apostles), Peter tells us that Jesus was hung on a tree (Acts. 10,39), and the same St.Paul says in his letter to the Galateans (Gal. 3,13). The Jews actually had a tradition for hanging the bodies of stoned offenders on poles for deterring others (Freke and Gandy 1999). The godman Dionysos was, according to some versions of his passion, was executed on a cross or a pole. The god man Attis was often depicted tied to a tree, and Marsyas met his end tied to a tree and skinned alive. Depictions of a crucified Dionysos/Orpheus are also known.
He tells his disciples to turn the other cheek, but he also tells them to slay his enemies before him. (Luke 19:27). He says, "Judge not, that ye be not judged" (Mt. 7:1) but Jesus himself judge all his opponents and enemies (usually to eternal torture in Hell) all the time. "He that is not with me is against me" (Mt. 12:30). He says "…but whosoever shall say, Thou fool [to his brother], shall be in danger of hell fire. (Mt. 5:22), but then Jesus himself calls people "Fool" on several occasions (Mt 23:17, Luke 11:40; 24:25).
The believer is not rewarded for moral and ethical behaviour, but for their blind faith.
This humanization of legislation and society happened against the Church's will, not because of it. In fact, the Church has always tried to fight any kind of human and scientific progress. The Pope, Pius 6., condemned the declaration of human rights as a "monstrosity" in 1791, and later Popes followed up this. Gregory 16. declared the liberty of faith as "insane" (deliriamentum) in 1832. In 1868 Pope Pius 9. called the Austrian constitution which declared the freedom of speech, press, faith and teaching, and treated all religions equally, as a "disgusting law" (infanda lex).
"Think not that I am come to destroy the law, or the prophets: I am not come to destroy, but to fulfil." (Matt. 5:17) and "….it is easier for heaven and earth to pass, than one tittle of the law to fail." (Luke 16:17).
A jelenlegi zsidó messiás-kép (teljesen alaptalan azt mondhatom a szöveg olvasása után):
A. Build the Third Temple Ezekiel 37:26-28.
B.Bring all Jews back to the Israel Isaiah 43:5-6.
C. Bring about world peace Isaiah 2:4
D. Spread universal knowledge of the God, which will unite humanity Zechariah 14:9."
E. Descend from King David Genesis 49:10,Isaiah 11:1,Jeremiah 23:5,Ezekiel 34:23,24
F.He was to establish the messianic dynasty with his children Daniel 7:13-14
How are Jesus and Satan alike?
1. They are both like a lion.
Weep not: behold, the Lion of the tribe of Juda, the Root of David, hath prevailed to open the book, and to loose the seven seals thereof. -- Revelation 5:5
Your adversary the devil, as a roaring lion, walketh about, seeking whom he may devour. -- 1 Peter 5:8
2.
They are the morning star (Venus).
I Jesus have sent mine angel to testify unto you these things in the churches. I am the root and the offspring of David, and the bright and morning star. -- Revelation 22:16
How art thou fallen from heaven, O Lucifer, son of the morning! -- Isaiah 14:12
3.
They existed before the universe was created.
In the beginning was the Word, and the Word was with God, and the Word was God. -- John 1:1
Where wast thou when I laid the foundations of the earth? ... When the morning stars sang together, and all the sons of God shouted for joy? -- Job 38:4-7
4.
They are sons of God.
The beginning of the gospel of Jesus Christ, the Son of God -- Mark 1:1
Now there was a day when the sons of God came to present themselves before the LORD, and Satan came also among them. -- Job 1:6, 2:1
Jézus származása
Kicsit hosszabb, ámde reméljük, annál érdekesebb időtöltésre invitáljuk az Olvasót, mégpedig Jézus Krisztus származásával kapcsolatban. Milyen problémák merülhetnek fel Jézus származására vonatkozóan egyáltalán - kérdezheti az Olvasó.
Nézzük meg először Máté tanúságát Jézus Krisztus születéséről. A probléma vázolásához engedje meg az Olvasó, hogy beszámozzuk a születési névsort. Jézus Krisztusnak, a Dávid fiának, az Ábrahám fiának nemzetségkönyve. Mt. 1.1 I. Ábrahám (1) fia volt Izsák(2), Izsáké Jákób(3), Jákób fiai pedig Júda és testvérei(4). Júda fia volt a Támártól született Fáresz és Zerah(5), Fáreszé Heszrón(6), Heszróné pedig Arám(7). Arám fia volt Aminádáb(8), Aminádábé Nahson(9), Nahsoné Szalmón(10). Szalmón fia volt Ráhábtól Boáz(11), Boázé Ruthtól Óbéd(12), Óbédé Isai(13). Isai fia volt Dávid, a király(14). II. Dávid fia volt Salamon(1), Úriás feleségétől. Salamon fia volt Roboám(2), Roboámé Abijjá(3), Abijjáé pedig Ászá(4). Ászá fia volt Jósafát(5), Jósafáté Jórám(6), Jórámé Uzziás(7). Uzziás fia volt Jótám(8), Jótámé Áház(9), Áházé Ezékiás(10). Ezékiás fia volt Manassé(11), Manassé fia volt Ámón(12), Ámóné Jósiás(13). Jósiás fia pedig Jekonjás és testvérei(14), a babiloni fogságbavitelkor. III. A babiloni fogságbavitel után Jekonjás fia volt Sealtiél(1), Sealtiélé Zerubbábel(2). Zerubbábel fia volt Abihud(3), Abihudé Eljákim(4), Eljákimé pedig Azzur(5). Azzur fia volt Cádók (6), Cádóké Jákin(7), Jákiné Elihud (8). Elihud fia volt Eleázár(9), Eleázáré Mattán(10), Mattáné Jákób(11). Jákób fia volt József(12), annak a Máriának férje, akitől Jézus született, akit Krisztusnak neveznek (13). Összesen tehát Ábrahámtól Dávidig tizennégy nemzedék, Dávidtól a babiloni fogságbavitelig is tizennégy nemzedék, a babiloni fogságbaviteltől Krisztusig szintén tizennégy nemzedék.
Feltűnhet az olvasónak, hogy a babiloni fogságtól Krisztusig terjedő részben Máté csak tizenhárom nevet közöl a végén ígért tizennégy helyett. Hogy lehetséges az, hogy a vámszedő Máté elszámolta magát? Vagy inkább mi értjük rosszul Mátét? Másik jelentős probléma, hogy miért különbözik Lukács nemzetségtáblázata Mátéétól? Sokan vallják, hogy a Biblia főbb jelentősége nem ez, ezért nem fontos, hogy a két nemzetségtábla különbözik egymástól. Mások mégis azon a véleményen vannak, hogy a Biblia pontos - és nekünk kell utánajárni a kérdéseinknek.
Jézus (22) mintegy harminc esztendős volt, amikor elkezdte működését. Köztudomás szerint József (21) fia volt, ez pedig Élié (20); ez Mattáté (19), ez Lévié (18), ez Melkié (17), ez Jannájé (16), ez Józsefé (15), ez Mattatiásé (14), ez Ámósé (13), ez Náhumé (12), ez Heszlié (11), ez Naggaié (10), ez Mahaté (9), ez Mattatiásé (8), ez Simeié (7), ez Jószeké (6), ez Jódáé (5); ez Jóhánáné (4), ez Résáé (3), ez Zerubbábelé (2), ez Sealtielé (1) Lk. 3.23 Ha megfigyeljük, ez a sor jelenti Máté babilontól- Krisztusig leszármazásának megfelelőjét, azzal az eltéréssel, hogy 14 név helyett 22-vel találkozunk. Miért nem egyezik a két leszármazás? ez Nérié (20), ez Melkié (19), ez Addié (18), ez Kószámé (17), ez Elmadámé (16), ez Éré (15); ez Jézusé (14), ez Eliézeré (13), ez Jórimé (12), ez Mattáté (11), ez Lévié (10), ez Simeoné (9), ez Júdáé (8) , ez Józsefé (7), ez Jónámé (6) , ez Eljákimé (5); ez Meleáé (4), ez Mennáé (3), ez Mattátáé (2), ez Nátáné (1) Látható, hogy míg Lukács Dávid fiától Nátántól, Máté Dávid másik fiától, Salamontól vezeti le Jézus születését1. Ebben az esetben, hogyan lehetséges, hogy József egyszerre származik Nátántól és Salamontól is? ez Dávidé (14), Ez Jesséé (13), ez Obedé (12), ez Boázé (11), ez Sálmoné (10), ez Naássoné (9), Ez Aminádábé (8), ez Arámé (7), ez Esroné (6), ez Fáresé (5), ez Júdáé (4). Ez Jákóbé (3), ez Izsáké (2), ez Ábrahámé (1). (Károli)
Láthatjuk, hogy ez a rész megegyezik Máté nemzetségtáblájának első részével. Ugyanakkor itt meg is jegyeznénk, egy újabb példát találhatunk - ezúttal magyar nyelvű - eltérő fordításra, hiszen a református fordítás eltér, itt az Arám név helyett kettőt, Adminét és Arniét közli, így az összesen 15 nevet ad meg. 1 2Sám. 5.14 Összegezve a kérdéseinket: 1. miért van Máté nemzetségtáblájában 13 név az általa említett 14-el szemben? 2. Miért nem egyezik a babiloni fogságbavitelig számolt nemzetségtábla a két evangélistánál? 3. Hogyan lehetséges, hogy József egyszerre származik Nátántól és Salamontól is? 4. Hogyan lehet Jézus Dávid fia, ha Mária nem leszármazottja Dávidnak? Nézzük ezek után meg, hogy miképp adhat választ az arám eredet az említett kérdéseinkre Paul Younan útmutatása szerint. A Gaw-ra szó, mely a héberben is megtalálható hasonló formában (Gaw-bar ) általában azt jelenti: „ember, férfi". Az írás gyakorta használja „férj" megjelölésben, amit sokszor a szövegkörnyezet dönt el. Jákób fia volt József, annak a Máriának férje, akitől Jézus született, akit Krisztusnak neveznek. Mt. 1.16 Férje, József igaz ember volt, és nem akarta őt megszégyeníteni, ezért elhatározta, hogy titokban bocsátja el. Mt. 1.19 Az első versben a Gaw-ra szó hagyományos fordítása: férj. A Pesitta Újtestamentum több versében is található példa arra, hogy ez a szó apa, atya jelentésben is fordítható bizonyos szövegkörnyezetben, ezenkívül példákat találhatunk számos arám nyelvű irodalmi emlékben is. Érdekes az is, hogy a férjre használt arám szó inkább a Ba'la , mint ahogyan a Mt. 19-ben is ez a szó szerepel. Miért van két különböző szó a férjre ilyen kis távolságban egymástól ? Paul úgy gondolja, azért, hogy Máté megkülönböztesse a két Józsefet, Mária férjét és atyját. Beszéltünk róla korábban, hogy a szó jelentését a szövegkörnyezet határozza meg, ezért talán logikusabb, ha az Mt. 1.16-ban apát értünk, hiszen itt leszármazásokról van szó. A Mt. 1.18 és 19-ben viszont, mivel házasságról van szó, inkább lehet férjet érteni. Mennyivel vinne ez közelebb minket a problémák megoldásában? Ha Máté Mária nemzetségtáblájáról beszélt, akkor az első kérdés már meg is oldódott. Mária és apja, József 14-re egészíti ki a „hiányos" nemzetségtáblát, mert az „annak a Máriának az apja" így két nevet jelent. Megoldódik a különbség is, József leszármazása Lukácsnál nem osztható olyan 14-es csoportokra, mint Máriáé Máténál. Megoldódik az a kérdésünk, hogyan származhat Nátántól ÉS Salamontól József, hiszen két különböző Józsefről van szó, s így megkapjuk azt az érdekes eredményt is, hogy az ige az arám változatára alapozott magyarázat szerint Jézus mind anyai, mint apai ágon Dávidtól való!
Felmerülhet egy kérdés az olvasóban. Hogyan lehet, hogy nő is szerepel egy nemzetségtáblában? Elfogadható ez egyáltalán ? A válasz az, hogy a helyzet különleges, hiszen Jézusnak csak egyetlen emberi szülője van - Mária. Ezért Máriát is bele kellett foglalni a nemzetségtáblába, egyrészt a 14 generáció végett, másrészt azért, mert „vér" szerint csak Mária révén állítható, hogy Jézus Dávid fia! Hogyan lehetséges, hogy a görög szöveg mégis másképp olvassa ezt? Paul szerint sokkal valószínűbb, hogy arámról görögre fordítás során ugyanazon szó rossz jelentését választotta a fordító, minthogy az arámra fordító Bábel emlékei 130 „átköltötte” volna az Írást. Hiszen görögben a férj (Aner - ajnhvr ) és az apa (Páter - pathvr ) különböző szavak. Végezetül a hagyományos állásponttal szemben (Lukács rögzítette Mária vérvonalát, Máté pedig Józsefét) egy ellentétes megközelítést ajánlottunk, mely viszont jól megválaszolja a fentebb feltett kérdéseket. A Pesitta olvasata így a következő a kérdéses részben: Elihud fia volt Eleázár(9), Eleázáré Mattán(10), Mattáné Jákób(11). Jákób fia volt József(12), annak a Máriának (13) az apja, akitől Jézus született, akit Krisztusnak neveznek (14). Egy kérdés maradhat, ha valóban ez a megoldás a helyes, miért nem alkalmazta Máriát úgy, mint valakinek a lányát? Ezzel megkönnyítette volna a dolgunkat. Ha azonban megnézzük, az ige többi versében a „fia volt”, angolban „begat - nemzé”, ezt a végigvonuló formát nem használhatta, mivel furcsa lett volna a „József nemzé Máriát”. Az arám az YLD igét használja, s mivel az Írás geneológiáiban nem volt soha példa a „férfi nemzé a nőt” formára, Máté gondban lehetett. Talán nem a legjobb választás, de ebben a formában azt fejezi ki, hogy József atyja volt a még házasulatlan Máriának. Dr. James Trimm pedig a Shem Tob héber Máté evangéliumára alapoz, mely Abiud és Eliákim között tartalmaz egy új nevet : Ábnert. Egyrészt ez a magyarázat nem válaszolja meg többi kérdésünket, másrészt pedig az Ószövetség sem támogatja ilyen formában ezt a származást.2Az olvasó eldöntheti, vajon melyik magyarázat győzte meg jobban Jézus származásának kérdésében.
2 Bár találkozhatunk Ábner névvel, de ő Nér fia, Saul fővezére
El and Baal
The study of Canaanite deities in connection with Yahweh was made possible by the discovery of ancient texts, especially from the ancient city of Ugarit in 1929. Now called Ras Shamra, it is located on the coast of Syria.
The Ugaritic mythological texts feature the deities El, the aged and kindly patriarch of the pantheon. Asherah was his consort and queen mother of the divine family. Baal was the young storm-god and divine warrior. His sister was Anat, likewise a martial deity. They also mention a solar deity.
El was the creator of all things and was believed to be the father of all things. Over time, El's name became the generic Semitic term for any god. El was the oldest of the gods. He was head of the divine council, and he was well respected for his wisdom and judgment. El's home was in the mountains, far to the north, believed to be the source of the waters of the cosmos. El lived far away where the waters originated, up in the mountains. When the other gods want to consult with El, they must go to where El is.
The most significant epithet given to El was "the Bull El." The mainstream interpretation is that the name symbolized strength, but I think it had more to do astrological Age of Taurus when the god was popular. His consort was his sister, the mother of the god Ashura or Elat. El's other sister, Astarte, was also his mistress, and so was his daughter Anat, who is also the wife of his son, Baal. The divine relationships show plenty of incest and a lot of fertility.
El also appears as a divine warrior, but only in the context of gaining supremacy over the other gods. Once he becomes dominant among equals, he retires from warfare and the work of divine warrior falls to Baal. Baal also sits at El's right hand in the council of gods. Baal was initially a god of the storm who made the earth fertile by providing rain. The name of Baal means "Lord or master." And like El, the name of Baal became a generic identification for gods. Sometime in the murkiness of Israelite history, the Israelite cult of Yahweh arose as belief in El faded.
http://en.wikipedia.org/wiki/El_(deity)
http://www.godlessgeeks.com/LINKS/JesusEthics.htm
God
Not Omnipotent- Judges 1:19-19And the LORD was with Judah; and he drave out the inhabitants of the mountain; but could not drive out the inhabitants of the valley, because they had chariots of iron.
God certainly doesn't appear to be omnipotent according to this verse. I can't help to wonder how God will be able to destroy the Beast and his powerful armies if God can't even defeat chariots of iron.
Not Omniscient- Genesis 18:20-21-20And the LORD said, Because the cry of Sodom and Gomorrah is great, and because their sin is very grievous;21I will go down now, and see whether they have done altogether according to the cry of it, which is come unto me; and if not, I will know.
So much for God being omniscient. You can toss God's omnipresence out the window as well.
Not Unchangeable- Genesis 6:6-6And it repented the Lord that he had made man on the earth, and it grieved him at his heart.
Unless God is and will be in a constant state of grief, He doesn't seem to be immutable to me. It also strikes me as being very peculiar that God can repent. To repent is to feel or express sincere regret or remorse about one's wrongdoing or sin. I guess that we can throw God's perfection out the window as well.
Not Invisible- Exodus 33:18-30-18And he said, I beseech thee, shew me thy glory.19And he said, I will make all my goodness pass before thee, and I will proclaim the name of the LORD before thee; and will be gracious to whom I will be gracious, and will shew mercy on whom I will shew mercy.20And he said, Thou canst not see my face: for there shall no man see me, and live.21And the LORD said, Behold, there is a place by me, and thou shalt stand upon a rock:22And it shall come to pass, while my glory passeth by, that I will put thee in a clift of the rock, and will cover thee with my hand while I pass by:23And I will take away mine hand, and thou shalt see my back parts: but my face shall not be seen.
Do you think that God mooned Moses as He passed by?
Jesus
Is Omnipotent-Matthew 28:18-19-18And Jesus came and spake unto them, saying, All power is given unto me in heaven and in earth.19Go ye therefore, and teach all nations, baptizing them in the name of the Father, and of the Son, and of the Holy Ghost:
This verse also supports the Trinity. I bet you love that!
Is Omniscient-John 21:17-17He saith unto him the third time, Simon, son of Jonas, lovest thou me? Peter was grieved because he said unto him the third time, Lovest thou me? And he said unto him, Lord, thou knowest all things; thou knowest that I love thee. Jesus saith unto him, Feed my sheep.
Well, Peter said that Jesus was omniscient and I didn't notice Jesus denying it. I'd say that Pete knew J.C. a bit more than you and I.
Is unchangeable-Hebrews 13:8-8Jesus Christ is the same yesterday and today, and forever.
Isn't the Bible wonderful?
Is the Genuine God-John 1:1-1In the beginning was the Word, and the Word was with God, and the Word was God.
I'll bet that you're dying to add the word "a" right before the last mention of God's name in this verse and change the capital G to a lowercase g, aren't ya?
To err is human, of course; not to make mistakes would be divine. Daniel's blunders betray a very human origin. Hardly a case of divine inspiration, as the literalists proclaim. An intriguing footnote: In Matthew 24:15 Jesus calls Daniel a "prophet." It's funny that Jesus -- purportedly one-third of an omniscient deity -- should make such a mistake. Maybe Jesus was the Uncle Fester of the Trinity; god didn't figure common humanity needed a visit by a deity with a good memory. Or perhaps it's just that to err is human, indeed.
If God can't sin, simply because he's God and anything he does is good - just because he's the one doing it, then Jesus' "sinless" life isn't all that impressive.
Years later, of all the Gospels I learnt in seminary school, a verse from St. Paul stays with me. It is perhaps the strangest passage in the Bible, in which he writes: "Even now in Heaven there are Angles carrying savage weapons."
Exactly. I mean the line 'with faith the size of a mustard seed you can move mountains' combined with 'god helps those who help themselves' always struck me as this:
With faith the size of a mustard seed, one will move a mountain by hand, and then give god credit.
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése