2009. október 17., szombat

Pál önállóságának kezdete

Figyelem: az alábbi szövegek 100%-ban valós eseményeket írnak le! (Vannak akik hisznek benne hogy igen. Mi inkább álljunk hozzá kritikusan és lássuk be végre milyen abszurd az az álláspont.)

MEGJEGYZÉS: Tudjátok mi jutott eszembe? Saul sivatagi fénye pont olyan mint Mózes égő csipkebokra!

Néhány nap múlva Pál szólt Barnabásnak, hogy mi lenne, ha meglátogatnák azkat a városokat ahol már voltak, csak hogy lássák hogy mennek a dolgok?
Barnabás javasolta, hogy vigyék Jánost is akit Márknak hívtak. De Pálnak nem tetszett, hogy anno ez a János/Márk lelépett tőlük Pamfiliánál. Erre Barnabás azt mondta Pálnak hogy csessze meg, és elhajózott János/Márkkal Ciprusra.
Pál Silást választotta új társának. Elmentek ők Szíriába és Czilícziába "megerősíteni" (támogatni? biztosabbá tenni?) az ottani gyülekezeteket.
Derbébe "és" Listrába értek (nyilván közel volt a két város, legalábbis úgy rémlik)
ott pedig volt egy Timótheus nevű "tanítvány" (hívő?). Ez - nagyon helyesen - zsidó asszonytól, de görög apától született (ami viszont fúj). Viszont jó véleménnyel voltak róla a listrai és ikóniumi "atyafiak" (hívők? prédikálók?).
Pál magával akarta ezt vinni (Pál is buzi?), ezért körülmetélte (nem most volt hogy nem kell...?) ... zavaros okokból.
Nyomott egy gyors kis beszédet hogy tessék jól viselkedni búcsúzáskor, aztán továbbált Firgiába, majd Galácia tartományába. Ugyanis a SzentSzellem megtiltotta hogy az igét Kis-Ázsiában hírdessék. (Miért? Hát nem kell a világon mindenütt...?)
Misia felé fordultak hát, a cél Bithinia - de oda sem entgedte őket a Lélek.
Misiából hát lementek Tróásba (Trója környéke). És azon az éjszakán (úúúúú) látomás jelent meg Pálnak: egy makedón férfi állt előtte, aki arra kérte, menjen makedóniába és segítsen nekik. (térítse meg őket nyilván)
Pál rögtön arra is vette az irányt téríteni. Hajón egyenesen Sámóthrákéba mentek (a szöveg E/1-be vált! Ezt a baromságot!!), másnap pedig Neápolisba, onnan Filippibe ami valami gyarmatvárosa akárminek. Abban a városban aztán eltöltöttek néhány napot.
Szombaton aztán kimentek a városon kívülre a folyóhoz, ahol imádkozni szktak. Ott leültek és flörtöltek az asszonyokkal (= nőkkel). (Vagy egyszerűen a nőket könnyebb volt rászedni, azért csapódtak hozzájuk.)
Egy Lidia nevű nő (feltehetőleg zsidó) aki Thiatira városából származott Pál horgára is akadt. Megkeresztelkedett egész házanépével (szolgáknak ugye nincs szavuk, a férj meg gondolom dolgozott) és jó mecénásnak bizonyult.
Ott egy szolgálólány ment eléjük aki jövendőmondó volt és gazdáinak jó hasznot hajtott ezzel a képességével.
Ez folyton ott ugrándozott körülöttük és Pálnak az idegeire ment, úgyhogy Pál kiűzte belőle ezt a képességet hogy legyen már egy kis nyugta. (Önző büdös paraszt ez a Pál, ördögökről szó nincs a történetben, ellenben nyilvánvaló hogy nagy anyagi kárt okozott vendéglátóinak.)
Több se kellett vendéglátóiknak, megfogták Pált és Silást, és elvonszolták a bíróságra és elmondták mindenkkinek hogy ezek itten bajkeverők, ne hallgasson rájuk sneki.
Meg is kapták Pálék a büntetést botütés képében. Aztán irány a börtön, szigorú őrizet mellett. Ez speciel most kalodát jelentett a lábukra.
Éjjel Pál és Silás nekiállt kornyikálni, a többi fogoly meg nem bírt aludni tőlük.
És akkor hirtelen földrengés lett, minek következtében eltörtek a bilincsek, kinyílt az ajtó.
A foglár rögtön öngyilkos akart lenni, de Pál nyugtatta hogy (még) nem szöktek meg.
Erre a foglár rögtön beállt szektásnak (szerintem már eredetileg is az volt, és a földrengéses sztori lett a fedőtörténet a szökésre) és kérdezte mit tegyen hogy üdvözüljön?
A kérdésre Jézus már válaszolt Máté 19.17-ben, de sebaj, hád kerüljön még egy elentmondás a bibliába, már nem oszt, nem szoroz.
Pál válasza mindössze annyi egyébként hogy higyj Jézusban, és akkor egész házadnépe üdvözül. (Őnekik mindegy ha Sátánimádók teszem azt?)
A foglár még aznap este elengedte őket és megkeresztelkedett. (Az előbb még ugyanezért buzgón megölte volna magát...) aztán vendégül látta őket a házában családja körében.

Másnap reggel jött az üzenet hogy már elengedheti Pálékat, szóval még csak le sem bukott őkelme.
Pál viszont durcáskodott hogy ők ugyan nem mennek szépszóval, ha valami bajuk van, akkor dobják csak ki őket. Végülis római polgárok lennének vagy mi a szösz...
Na volt is nagy rettenés a bírák körében, szóval szépen megkérték őket hogy távozzanak katonai díszkíséret mellett.
Azért Pálék még beugrottak nagy sajnálkozva elköszönni Lidiához.

MEGJEGYZÉS: Az egész roppant unalmas és fárasztó. Pál körbecaplat, de nem történik abszolúte semmi azon kívül hogy mindenhol jól megsérti a zsidókat.

Amfipoliszon és Apollónián át Thessalonikába mentek, ahol (szintén) volt zsinagógája a zsidóknak. Pál pedig szokás szerint bement (rontani az üzletüket) és három szombaton vitatkozott velük az írásokról (igyekezve) belemagyarázva(-ni) hogy Jézus meg van jövendőlve bennük. (nincsen)
Néhányan beléptek a kerezstényekhez, jópár görög is, de főleg a gazdag nők számítottak természetesen (akiket pumpolni lehetett).
Az át nem térő zsidók azonban rögtön összeállítottak egy lincselő tömeget a piaci férfiakból, megostromolták Jáson házát, és akit megfogtak vonták a bíróság elé, azt kiáltozva hogy ezek a hazaárulók már itt is megjelentek! (Mi ez, a FIDESZ?)
Azonban Jáson és társai kezességet vállaltak az illetőkért, így elengedték őket.
Persze még aznap elküldték maguk közül Pált Silással együtt - Béreába. Azok mihelyst megérkezet máris mentek a zsidók zsinagógájába (bajt keresni).
Ezek kevésbé voltak forróvérűek mint a thessalónikaiak, így velük csak hosszan megvitatták a dolgokat. Sokan beálltak kereszténynek, de persze a gazdagok számítottak igazán.
Ám mikor a thessalónikai zsidók (azok az ákozott zsidók!) hallották hírét a történéseknek lementek és lázadást szítottak. Erre a keresztények elküldték Pált hogy menjen a tenger felé. Ellenben Silás és Timótheus ottmaradtak.
Pál kíséretével Athénig ment, onnan üzent Siásnak és Timótheusnak hogy menjenek utána.
Amíg Aténban várt Pál nem bírt a seggén ülni bigottsága miatt. egyszerűen nem bírta elviselni hogy más isteneket is imádnak. Szóvala zsinagógában a zsidókkal és hasonszórűekkel akaszkodott össze, a piacon meg bárki mással.
Egyszer holmi epikureus és sztoikus filozófusok trécseltek vele. Egyesek közüllük semmi értelmeset nem bírtak Pál zagyvaságaiban találni, a maradék is csak annyit bírt kivenni hogy valami ismeretlen isten hírdetője lehet.
Szóval megfogták és elvitték az Areopágusra (a helyi bíróság / szónokhely) hogy ott kényelmesen meg tudják hallgatni ezt az új mizériát.Pál ki is állt és beszélni kezdett. Azzal indított hogy milyen kurvára sok istent imádnak. (Mondja ő, aki egy csak általa hallott hang miatt keresztényüldözőből azok fő terjesztőjévé vált... Hát ilyen szájából egy kritika arról milyen istenben hisz valaki... Ma is vannak akik hangokat hallanak - és gyilkolnak a kedvükért, vagy meztelenül táncolnak anyílt utcán...)
A lényeg amit mondani akart, hogy látta egy szentélyüket a görögöknek, és abban látott egy oltárt azzal a felirattal: Ismeretlen Istenek. Azt mondta az ő istene az az isten, ami mutatja milyen marha is Pál, hiszen az jelképezte pl. Ganésát Indiából, vagy bármely, a görögök által épp nem ismert istent.

17.28: Mr. Isten belsejében vagyunk?

Pál felhozza az uncsi "érvet" hogy mivel Mr. Isten teremtett mindent most térdre és adjatok pénzt.
Pál beszéde egyébként nagyjából összefoglalható így: Volt ez a kozmikus zsidó zombi aki a saját apja lett, és aki feláldozta magát magának, hogy megengesztelje magát, és örök életet adhat neked ha telepatikusan elismered mesterednek, úgy ugyanis leveheti a lelkedről azt a sötét átkot amit még akkor került az emberek lelkére mikor...
Naszóval a görögök kiröhögték, hogy most komolyan lesz egy zombiinvázió?
mások türelmesebbek voltak és közölték hogy majd egy másik alkalommal ezt majd bővebben fejtse ki.
Pál végül kiment a helyről.
Azért pár hívet szerzett, köztük Areopágitából származó Dienest, meg egy Damaris nevű asszonyt.

MEGJEGYZÉS: 17.30-ban "Isten elnézte" áll a magyarban, de még érdekesebb: "God winked at the ignorance" - azaz Elohim kacsintott! A kacsintás pedig a gonosz pogányok jele ;-)

Pál innen Korinthusba ment. Ott véletlen összefutott egy Akvila nevű zsidóval aki pontiusból származott. Az illető nemrég jött Iáliából a feleségével, Prisczillával. Azért költöztek, mertKlaudius (a császár) megparancsolta hogy minden zsidó távozzon Rómából. Csatlakoztak Pálhoz. Maradtak is vele, mert hasznukat vette, mivelhogy sátorkészítő volt a foglalkozásuk.
Pál közben minden szombaton ment a zsinagógába veszekedni hogy megtérítsen zsidókat és görögöket egyaránt.
Mikor Silás és Timótheus megérkeztek Pál csak még jobban vérszomjat kapott, amit a hallgatóség már egyáltalán nem tolerált, mire Pál reakciója az volt, hogy akkor dögöljetek meg, mind hülyék vagytok csak én vagyok helikopter, mostantól csak olyanokhoz megyek akiknek fogalmuk sincs a vallásról amihez társítom a mondandóm. (Úgy aztán könnyű...)
Pál egy Justsis nevű fickhoz ment innen, aki a zsinagóga szomsédságában lakott.
A zsinagóga vezetője, bizonyos Krispus áttért kereszténynek, és mások is.
Pálnak megint látomása volt arról hogy az Úr (mármint gondolom Jézus) beszél hozzá. A képzeletbeli hang biztosította hogy ebben a városban nem eshet baja, nyugodtan folytathatja működését. Szóüval maradt összesen 1 év 6 hónapot.

Amikor Gallió lett Akhája tiszttartója (i.sz. 51-53 között valahol)a zsidók elcibálták Pált a bíróságra. A vád: illegális istentisztelet.
Pál már épp válaszbeszédet akart tartani, mikor Gallio közbevágott hogy ha ez olyan vallási kérdésben való mizéria, akkor őt lécci hagyják ki belőle.
Azzal be is rekesztették a tárgyalást.
Erre a görögök jól megverték Sosthenest, a zsinagóga fejét, de Gallio csak megvonta vállát hogy hülye vallás.
Pál maradt még pár napot aztán elbúcsúzott, Szíriába hajózott, vele Prisczilla és Akvila aki Kenkreában kopaszra nyírta magát mert "fogadást tett". (nazireus fogadás? Valószínű inkább az mint holmi szerencsejáték.)
Efézusban otthagyta a párt Pál, aki maga beugrott a zsinagógába veszekedni a zsidókkal. (na már megint...)
Azok egy idő után kérték hogy maradjon, de Pál inkább elbúcsúzott és továbbállt, mivel Jeruzsálemben akarta tölteni a közelgő ünnepet. De nem zárta ki hogy a jövőben visszatérjen. Azzal elhajózott.Czézáreában ért partot, onna ment Jeruzsálembe, ahonna máris ment tovább Antiókiába.

(18:5-6)
"And when they [the Jews of Corinth] ... blasphemed, he [Paul] shook his raiment, and said unto them, Your blood be upon your own heads." (Have a nice day?)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése