Az Ap.Csel.-t az előszó nyilvánvalóvá teszi, hogy ugyanaz írta mint Lukács evangéliumát ami egy kalap szar, tehát bele sem kéne kezdenünk. De végülis miért is ne...?
Íme a várható tartalom:
1. A csodás kezdet 1.1-2.13
2. A remek kezdet 2.14-3.26
3. Az elfogadható kezdet 4.1-6.7
4. A nem jó kezdet 6.8-8.25
5. Az új kezdet 8.26-11.30
6. Fair nyitány 12.1-15.35
7. Pál önállóságának kezdete 15.36-18.22
8. Pál fogságának felvezetése 18.23-21.26
9. Pál fogságának kezdete 21.27-23.35
10. Pál és a római fennhatóság interakcióba lép 24.1-26.32
12. Pál csodái 27.1-vége
(Véletlen hogy épp egy tucatra jött ki.)
Figyelem: az alábbi szövegek 100%-ban valós eseményeket írnak le! (Vannak akik hisznek benne hogy igen. Mi inkább álljunk hozzá kritikusan és lássuk be végre milyen abszurd az az álláspont.)
A "könyvet" imsét Theufilusnak címzik, azaz ugyanaz az írója, mint Lukács evangéliumának. Luk.ev.-ben zt mindja mindent megírt, amit Jézus tett és tanított addig a napig amíg felvitetett. ezalatt parancsolatokat adott a SzentLélek által az apostolainak akiket magának választott, akiknek sok jel által be is bizonyította hogy (megint? továbbra is?) él 40 napon keresztül jelent meg nekik és beszét nekik az Isten országáról.
Akkor meghagyta nekik hogy maradjanak Jeurzsálemben (mármint mielőtt meghalt ott várják be a féltámadást).
Kérdezték azok, hogy nem ost fogja helyrellítani Izráel országát?
Az meg beszólt hogy kuss, inkább csináld amit mondtam.
Aztán szemük láttára felemlekedett, majd eltakarta előlük egy felhő.
Ahogy ott bámultak arra ment két férfi fehér ruhában, megálltak mellettük.
Megkérdezték, hé, galileaiak, mi a frászt bámultok? (Egy dominikánus pap idézte ezt a sort Galilleinek is, lol) Dettó ugyanígy jön majd vissza is, szóval bőven láthattok még ilyet. (Azaz még a tanítványok életében jött vissza Jézus. Észre se vettük... Vajon feljegyzés van róla?)
Na akkor visszamentek (az apostolok) az Olajfák hegyéről Jeruzsálembe. A kettő közt "egy szombatnapnyi" távolság van. (? Egy heti útra, vagy az a távolság, amit még szombaton is engedélyezett megtenni?)
Az apostolok listátájt megadtuk korűábban, keress vissza ha elfelejtetted. plusz ne feledjük az asszonyokat, köztük jézus anyját. (Azok nem mászkáltak, ott voltak végig Jeruzsálemben.)
Péter egy nap felkelt, és mondta mind a 120 főnek (1Kor.15.6 szerint 500 hívő): Férfiak! Itt volt az ideje hogy beteljesítsedjen blablabla, Júdásról szóló blablabla. (Megölték Júdást a tanítványok?)
Júdás ugyanis a kapott pénzből vett egy mezőt, és lezhanva (honna? hova?) függőlegesen kettéhasadt és kiomottak a belei. A mezőt Akeldamának, azaz Vérmezőnek nevezték el.
Szóval szükség van egy új apostol kinevezésére. Szóval a legrégebbi hívők közül, akik már Keresztelő János óta velünk lógnak kisorsolunk egyet.
két ilyen akadt: Justus Barsabás és Mátyás.
Mátysnak egyszerűbb és modernebb hangzású neve volt, így ő nyert.
Pünkösd napján megint együtt lógtak.
Hirtelen mennydörgés hangzott az eégsz házban. KEttős lángnyelvek csaptak le mindannyiukra. (Nocsak, becsapott a villám?)
Erre "beteltek a Szent Lélekkel" és "más nyelveken" kezdtek beszélni. (Azaz volt nagy kiabálás meg sikoltozás.)
Laktak Jeruzsálemben zsidók. (Wow, a tengerben meg vannak halak!) Na ezek a robajra mind összeszaladtak, de nem értettek egy kukkot sem abból amit azok beszéltek, mert mindegyik csak zagyvált.
Erre mindenki csodálkozott, hogy hiszen ezek galileaiak, akkor hogy hallhatja mindenki őket a saját anyanyaelvén?
Nem tudták mire vélni ami történik.
Ellenben mások azt mondták, niztos részegek. (Na akkor lássuk, mi is történhetett. Azt már láttuk, hogy a barom hívők egy sima mennydörgést angyali szózatnak bírtak hinni. Tehát most villám lecsap, kigyullad a ház, ezek meg már kora reggel be voltak piálva. Nagyszerű...)
(2:13) "These men are full of new wine."
Those who heard the apostles speaking in tongues thought they were drunk.
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése