2009. augusztus 2., vasárnap

Miért büntetsz ó Uram?

Figyelem: az alábbi szövegek 100%-ban valós eseményeket írnak le! (olyanok nyomán vélhettük így, akik minden valószínűség szerint többszáz évvel ezelőtt olvasták a szöveget)

Az Úr azt mondta, vegyek egy len-övet (= szövetből készül), hordjam, de sose mossam ki. Megtettem.
Az Úr azt mondta, rejtsem el egy kőszikla hasadékában az előbbi övet az Eufrátes mellett. Nem utasították ugyan Jeremiást hogy vegye le az övet, de úgy tűnik ennyi szabadságot az értelmezésben kapott, mert legközelebb (pár nappal később) arra utasítja az Úr, hogy menjen vissza az övért.
És az öv tisztára tönkrement. (vizes-párás környezet, növényi rostokból készült szövet, sötét és szűk hely - mégis mit vártál?)
Mint kiderült, ez volt az Úr hasonlata, hogyan fogja megrohasztani Jeruzsálemet. (micsoda jel! Hát nem maga a csoda? És micsoda jóságos isten!) Ugyanis a nép más isteneket való imádása pont olyan körülményeket teremt, mint amibe az övet rakták. (mármint a Jeremiás Könyve szerint) Ellenben az Úr a biztosan tartó öv.

Nos, Jeremiás - így az Úr - most hogy ezt láttad menj és mondd a népnek pontosan ezt: "minden tömlőt borral kell megtölteni!" Amikor a nép meg azzal vág vissza, hogy hát ja, mi ezen az érdekes (hát pl. hogy akkor miben tárolják a vizet, gyümölcslét, miegymást), akkor mondjad, hogy te az Úr hitéről beszélsz, és hogy minden zsidónak "részegre" kell töltenie magát ezzel! (ja, rúgjunk be. Mégha csak átvitt értelemben is. A gondolkodás úgy legalább véget ér...)
És miután mindenkit részeggét tettem egymáshoz csapom a fejüket, igen akár apák fejét a fiaik fejével loccsantom széjjel, nem kegyelmezek senkinek, nem kivételezek senkivel és nem leszek irgalmas - nehogy elveszítsem őket.

Figyeljetek figyemesen, mert ez az amit az Úr mondott!
Dícsérjétek az Urat, mert a kipusztulás szélre sodor titeket! (hát nem nagyszerű?) Ha pedig nem teszitek, akkor nagyon szomorú leszek, ugyanis akkor elfoglalják az országot! (mintha pont ezen múlna...) A király és a királynéasszony sem lesznek kivételek, k is azonnal kezdjék megalázni magukat! (perverz)
Elfoglalják különben egész Júdát, benne minden várost!
Jönnek a seregek északról! Hát miért nem gyűlnek össze a mi seregeink is? (talán mert az uralkodónak még aradt egy csöppnyi esze)
Mit fogtok mondani a gyerekeiteknek ha majd rákérdeznek miért nem akadályoztátok ezt meg?
És még értetlenkedsz? A "hamisságod" miatt erőszakolnak meg! Megérdemled!
Megváltoztathatja-e bőre színét a néger? Eltűntetheti-e foltjait a párduc? Ugye hogy nem. (egy megszokott viselkedést hasonlítani egy természetadta tulajdonsághoz legjobb esetben is kétséges) Ezért most jól meg lesztek büntetve. Mivel nem hisztek elfoglalnak majd és elveszik az országotokat, ti rohadt kis kurvák, lóbaszó nyavajások Meddig folytatjátok ezt még?


Az Úr szavai, amit Jeremiásnak mondott az aszályról:
Nagy a szárazság.
14.6: "A vad szamarak pedig ... mint tengeri szörnyek" (KJV-ben sárkányok, azaz nem szörny mint valami ritka ronda állatfaj, hanem szörny, mint a mumus. lol)

Jeremiás: ha ez azért van, mert bűnt követtünk el fogalmaid szerint lécci bocsi! Olyan rentgeteg szabály van, ki bírja azt mind fejben tartani? Természetesen ha bűneink miatt okozod a szárazságot folytasd csak, de ha nem, akkor lécci hagyad abba, elvégre nem vagyunk akárkik!

Az Úr: Igen, bűnösök vagytok. Hagyd abba a nyivákolást és szenvedj. Sőt, ha még áldozatot is bemutattok nekem, akkor fegyverrel éhséggel és döghalállal nyírom ki az illetőt!

Jeremiás: hát nem épp az ellenkezőjét mondták a próféták?

Az Úr: Mind hazudnak. Én ugyan nem mondtam olyat, csak szeretnék ha mondtam volna! (Jeremiás itt nyilvánvalóan csak a saját korábanélő prófétákról beszél, hiszen erről a témáról már számosszor volt szó. Igazából sajnálom, hogy az elején lévő lelkesedést elvesztette, és túl sokszor ismétli önmagát, de hát ez van.)
És ők is mind megdöglenek az általuk tagadott közelgő éhségtől sé harcokban!

Jeremiás: De ugye azért nem pusztítasz el bennünket mind egy szálig? Tisztában vagyunk vele hogy vétkeztünk ellened - és egy hívők számára olyan résszel fejezi be, ami zavaró kellene legyen. Az Úr a 14.21-22-ben leírtak szerint tisztán emberi koncepció, kitaláció.


Az Úr pedig azt felelte nekem (Jeremiásnak): Még magának Mózesnek vagy Sámuelnek sem engednék, nem hogy neked!
Ha meg kérdik most i lesz veülnk, mondd meg nekik, hogy semmit nem tehetnek hogy elkerüljék a mi történni fog velük: meghalnak, lemészárolják őket, éhenhalnak és elfoglalják őket. Mert négyféle dologgal támadok a zsidókra (mondja az Úr - és feldereng előttünk a Jelenések Könyvének négy lovasa): fegyverrel megöllek, kutyákkal szátmarcangoltatlak és madarakkal meg vadállatokkal feletetem a maradványaitokat.
És hogy miért teszem ezt? Mert Manasse nagy seggfej volt. (Manasse Jertemiás ténykedéseként megjelölt időszak első királya előtti király előtt uralkodott, azaz a "büntetés" teljesen hatálytalan mai felfogásunk szerint -a Biblia szerint viszont úgy tűnik nem a bűnhődés fontos, hanem maga a büntetés: amíg valaki megbűnhődik, addig mindegy ki bűnhődik meg.)
Nagycsomó mindenkit meg fogok ölni közülletek, meg megőrjítek szintén rengeteget, és terrorrizálni fogom őket!
Nem lesz annyi gyereketek sem, aki megpróbál 7 gyereket szülni, az bele fog dögleni!
Le foglak igáztatni benneteket! (hát nem jó fej az Úr? Hát nem szeretnivaló?)

Jeremiás: Hát, te tudod. Csak engem ne bánts! Én nem tettem semmi rosszat. (mivel mindneki Manasse halott király bűneiért fog bűnhődni ez nem hiszem hogy nyomós kifogás) Én igazán hittem benned, nem úgy mint azok a passzus-válogató senkik ott a gyülekezetedben! Engem miért bántasz? (naaaa! a hajaaaaam! lol)

az Úr: Akkor tégy úgy továbbra is. És téríts meg mindenkit, de nehogy te csatlakozz hozzájuk! Nehogy elgondolkozz az érveiken! Akkor majd nem bántalak, becsszó.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése