2009. augusztus 27., csütörtök

Dániel első álma

Előrenéztem kicsit, és meglepődve láttam, hogy Léo Taxil nagy izgalommal elemzi Dániel 13. és 14. fejezetét. Sőt, a Katolikus Bibliában még mindíg benne is van! Persze mind csupa marhaság, így nem foglalkozunk velük. Akit érdekel nyomozza ki nekem, miért tűntették el csak ezeket a fejzeteket a többi változatból!
Érdekesség, hogy a 14. fejezet felhozza Habakukot, ami iránt így egyre nő a bizalmatlanságunk.

Figyelem: az alábbi szövegek 100%-ban valós eseményeket írnak le! (egyszer, nem is olyan régen, voltak akik hittek benne hogy igen)

Belsazár babilóniai király első évében álmot látott Dániel, az álmot feljegyezte, a lényeget továbbadta:
Az ég négy szele háborút támasztott a nagy tengeren
és 4 nagy, de különböző állat jött ki a tengerből (nagyon hajaz János Jelenéseire).
Az első mint az oroszlán sas-szárnyakkal. Szárnyait szemem láttára kitépték, felemelték a földről, két lábra állították, emberi szívet adtak neki.
A második állat medveszerű, egyik oldalára fordult/áll (?), három oldalborda volt fogai között.Azt mondták neki keljen fel és egyen sok húst.
A harmadik mint egy párduc, négy madárszárny a hátán, négy feje is volt, "és hatalom adaték néki".
A negyedik "állatrettenetes és iszonyú", erős, vasfogakkal, megevett és összezúzott egy falat, aminek a maradékát lábaival taposta össze, és nem hasonlított az előző állatokra, és 10 szarva volt neki. (Nos, kedves paciensem - mondta Freud-professzor - milyen volt a kapcsolata az apjával?)

Mialatt a szarvakat néztem egy újabb kis szarv nőtt ki közüllük, és kitúrt három másik szarvat a tízből, és emberszemek és "nagyokat szóló száj" van abban a szarvban. (hajaj, ez kezd nagyon olyan llenni, mint Ezékiel...)

Nézetm, míg királyi székeket helyeztek el / ledöntettek (az utóbbi valószínűbb) és "öreg korú leült" / a napok (korok? idők?) Atyja leült (ez utóbbi értelmesebb). Ruhája fehér, haja "mint a tiszta gyapjú" (= ősz. Mr. Isten haja fehér. L. még János Jelenései 1.14), széke tüzes láng (számomra ismerős kép az Úr trónjáról Énok könyvéből), kerekei égő tűz (tolókocsi?).
És tűzfolym jött ki felőle és ment felé, 1,000*1,000-en szolgáltak neki, 10,000*10,000-en álltak előtte.
Ítélők ültek le és könyveket nyitottak meg.
Néztem ezt, mert a szarv fennhangon beszélt, néztem ahogy megölték az az állatot (a Megnevezhetetlent (éljen Lovecraft)) és ahogy tetemét elégették.
A többi állattól is elvétetett hatalmuk, "de ideig-óráig élet adaték nékik". (időnként még az élet jeleit mutatták?)

És láttam még az álomban, hogy az égfelhőiben valami emberszerű ment az öreghez és elévitték őt.
És adott neki hatalmat, és országa örökkévaló és mindenkit behódoltat stb.

Ettől tökre összezavarodtam (Dániel). Odamentem hát az egyikhez az ott állók közül és megkérdeztem, hogy most mi van?
A magyarázat:
A négy állat négy király(ság).
De a ~zsidók majd jól elfoglalnak mindent, mertistenakarata.

A negyedik állatról pontosabbat akartam tudni, ezért tovább kérdeztem (Dániel). Az, amelyik nagyobb termetű volt a többinél.
Láttam, hogy az a szarv "hadakozott a szentek ellen és legyőzte őket", mígnem eljött az öreg és elvette az országát és odaadta a szenteknek. (tehát VALÓS ország-területről van szó)

A negyedik állat egy ország, mai elfoglalja az egész (khm, ismert, khm) földet.
A 10 szarv 10 király, majd jön egy király ami másik hármat "megaláz" (megdönt? kitúr a hatalomból?).
És az az új szarv sokat fog ártani a "szentnek" (= zsidók), de majd jól póruljár.

Nagyon felforgatónak találta Dániel ezeket, de azért megtartotta "e beszédet a szívében".


Nos, akkor álljunk neki értelmezni. Csak a tökéletesség utáni vágyunk miatt.
1. állat: Babiloni birodalom.
2. állat: Méd birodalom - emlékezzünk, Dániel szerint Babilont a "Méd" Dárius döntötte meg, és iyleneket mondott Ésaiás és Jeremiás is. Persze a valóságban Babilon és a Médek nagyjából elvoltak egymás mellett, majd a Perzsák bekebelezték mindkettejüket (néhány év eltéréssel, Babilont hagyva későbbre).
3. állat: Perzsa birodalom
4. állat: Görögök. i.e. 332-ben foglalták el Júdeát.
Azaz pusztán megismétli a 2. fejezet "próféciáját" más formában. A szeleukid és ptolemaioszi kultúrák nyilván azért nem kerülnek említésre, mert azok a Makkabeus ország létrejöttekor párhuzamosan léteztek a zsidó állammal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése