2009. augusztus 27., csütörtök

Dániel második álma

Figyelem: az alábbi szövegek 100%-ban valós eseményeket írnak le! (egyszer, nem is olyan régen, voltak akik hittek benne hogy igen)

Belsazár király uralkodásának 3. évébenDániel ismét látomást látott. Különös módon a "látomás" szót összemossa az előző "álmodá"-sal, de lehet, hogy csak a zagyva képek miatt.
A látomásban Susán városában volt ami Elám tartományában van (volt akkoriban), "és látott látomást" (látomás a látomásban?) és hirtelen már az Ulai folyó mellett volt.
Felnézett, és egy kos állt a folyam "előtt" (?), két szarva volt (ez normális, minek említi?). Egyenes felálló szarvak voltak, egyik a másiknál hosszabb, de úgy, hogy a hosszabb később nőtt ki. (Na itt kezd bonyolódni a dolog. Felteszem a Méd-Perzsa birodalomról van szó.)
Észak, dél és nyugat felé öklelt a kos és senki nem állhatott meg előtte (ja, keletre India volt meg a természetes terepakadályok).
Miközben nézte egy kecskebak jött nyugat felől. Repült (siklott a levegőben). Bak volt, egyetlen "tekintélyes" szarvval a szemei között. (gzz) (A görögök valóban nyugatabbról jöttek - feltételezem, hogy ugyanaz a nyamvadt kép kerül ismétlésre mint eddig volt.)
A bak leütötte a kos mindkét szarvát, az fel se tudott többé állni. Jajj de jó.
A bak azonban nem örülhetett a végtelenségig: mikor túl nagyra nőtt végül letört a szarva és négy másik nőtt a helyére. (Nagy Sándor halála után röviddel birodalma 4 viszonylag stabil részre szakadt - hé, megy ez nekem!)
A négy szarvból egy megerősödött és délre-keletre terjeszkedett. "És megnöve mind az ég seregéig; és a földre vete némelyeket ama seregből és a csillagokból, és azokat magtapodá." - szóval a csillagok csak kis tárgyak az égen?
...elfoglalták a zsidók földjét?...
2,300 estéig és reggelig tart majd a ~szentségtörés, "de aztán kiderül a szent hely igazsága". (A Zeusz-szobor esete lesz ez - a Makkabeusok könyveiből -, vagy ilyesmi.)

Dániel kereste az értelmet a dologban, mire eléállt egy férfi-szerűség. És emberi szót hallott, ami azt mondta:
- Gábriel, értesd meg azzal (Dániellel) a "látást!
Erre az alak odament Dánielhez, Dániel megrettent és az arcára esett.
"Értsd meg embernek fia, mert az utolsó időre szól ez a látomás!" - mnek az utolsó idejére ha szabad kérdeznem? Esetleg ezek után (nem olyan sokára) már nem lesz isteni ügyködés egyáltalán? Ilyen istenség mellett ez nem is olyan nagy gond...
kétarcú kos = Média és Persia (nem megmondtam?)
kecskebak = Görögország (eltaláltam)
a nagy szarv = "az első király" (Nagy Sándor nyilván, szóval ez is stimmel)
négy új szarv = négy új nemzet az előző porain, gyengébbek (stimmel)
aztán jön egy "ravasz király", nem megölik, de bukik (vagy ilyesmi, ez a rész még mindíg homályos, nyilván mert többszáz évvel ezelőtti politikai helyzetről hadovál)
És bár egyeten ~nap (alvás?) alatt kaptad ezt a látomást nagy időtartamot fog át, szóval úgy kezeld.

És Dániel elájult és beteg volt több napig, de aztán jobban lett és visszatért teendőihez (királynak nevezi a szöveg, LOL), és senki nem értette mi ez a hülyeség. (maga Dániel sem - mi mégis megfejtettük. Büszkék vagyunk magunkra. Persze nyilván csak a hitelességet próbálja ezzel is erősíteni a szöveg, de bekaphatja, mert átlátunk rajta.)


Dáriusnak, az Asvérus fiának 1. évében, aki a médek közül származott, és akit királlyá tettek a Káldeusok országán...

Na, ennyi hülyeséget egy rakáson csakis Dániel Könyvében vonultatnak fel - folyamatosan. Lássuk:
Dárius perzsa volt, nem méd.
Dáreiosz Hüsztaszpisz fia volt, nem Asvérusé. Ez a H. nem is volt király, hanem csak egy perzsa nagyúr.
Egyáltalán, ki ez az Asvérus? Ahasvérus netán, ismertebb nevén Xerxés? (Ha nem, akkor csak kitalált alak lehet.) Akkor nagy a gond az idővel is: Xerxész i.e. 485-465 között volt Perzsia királya. mivel Dáreiosz állítólag i.e. 539-ben elfoglalta Babilont (egyébként mindenestre nagyjából akkor élt), nem lehet olyasvalaki fia, aki még meg sem született! (Ahasvérus Eszter Könyvében szerepelt, mint a kis fruska állítólagos férje. Szintén ehhez hasonló bugyuta sztori, bár kevesebb történelmi részlettel.)
Ja, és mielőtt elfelejtem: bár Méd-Perzsa Birodalmat emlegetek folyton, technikailag az országot az egyesítés után Perzsiának nevezték.
És végül: mikorra a történet Czirus Babilóniai székelését jelenti, addigra a valóságban Czirus székhelyéül Ecbatanát használta.
Dáreiosz egyébként azért került hatalomra, hogy visszaszorítsák a méd hatalmi törekvéseket, tehát egyáltalán esélye nincs, hogy abban az időben ilyen rangú méddel találkozhassunk.
Végül pedig Dareiosz sosem volt külön Babilónia királya, hanem a Perzsa Birodalom teljesjogú feje volt (mintha Perzsiának két társuralkodója lett volna akkoriban, de ez most nem lényeg).

Nos, hogy ezt kivégeztük, mehetünk tovább mint az orosz géphenger:
Nos, ennek a képzeletbeli Dárius uralkodásának első évében "én Dániel" "megfigyeltem a könyvekben az évek számát amelyről az Úr igéje szólt Jeremiás prófétához", azazhogy 70 évnek kell eltelnie Jeruzsálem elfoglalásától számítva.
És böjtölt, meg csinálta a fesztivált, és közölte Mr. Istennel hogy csipkedje magát, mert mindjárt itt a megbeszélt időpont! A büntetés ideje lassan lejár, uccu!
...kihoztál Egyiptomból, Mózesnél mondott büntetések...

És tovább imádkozott mint aminek a zsövegét konkrétan közzé is teszi, megbánja bűneit (szintén stb. alapon), meg hogy Izráel kapja vissza amije volt egykoron.
És még az imádságot mondta, mikor a látomásból már ismert férfiú, Gábriel nagy sebességgel repülve súrolta őt. (egy ember aki repül!!!!!! WOW!!!)
Egyértelműen közölte vele, hogy azért jött, hogy "értelemre tanítsa". Kár, hogy nem volt "látomás" amit meg kéne magyarázni, meg hogy most sem lát "látomást" Dániel. Pedig ezen rész alapján kapta a bejegyzés a címét XP
"Mert a te (Dániel) esedezésed kezdetén szózat támadt", és eljöttem hogy elmondjam (Gábriel), mert olyan kedves vagy. Halld hát a szózatot és (így?) értsd meg a látomást (milyen látomást? kinek a látomását?):

---NÉGY nyavajás versszak van hátra, és itt szenvedek ezzel a fejezettel ÓRÁK óta. Nem mert nehéz, hanem ert nincs KEDVEM, lol---

MEGJEGYZÉS: el tudjátok képzelni, hogy erről a vacak 4 versszakról 20+ fejezetes Youtube-videókat gyártanak? (van ott ugye az a 10-perces limit, azért vágják össze) Négy kibaszott versszakról. Beteg.

70 hét (= 490 nap? 70 év?) szabatott a népedre (= zsidók) és szent városodra (= Jeruzsálem? Vagy egyszerűen az Úr vallásának központját magábafoglaló város?) míg újra megalapulhat a zsidó állam. (nyomat valami örökkévalóságot, de kicsit följebb arról vartyogott, hogy Jeremiás 70 év-próféciájával vacakolt, tehát ha valaminek ez megfejtése, akkor annak - persze Dániel számára. A szöveg meg egyszerűen extrapolál (költőien túloz).)
Tudd ezért: a Jeruzsálem újáépítéséről keletkezett szózattól (Jeremiás? Vagy a most közölt szózat, ami Dániel imája közben harsant?) a Messiás-fejedelemig 7 hét és és 62 hét van (= 69 hét) - és újra megépíttetnek az utcák és a kerítések a viszontagságos idők ellenére. (Jézus nem volt fejedelem. gondolom ennek kiküszöbölésére fordították félre Ésaiásban a "Béke Hercege" részt.)
------- HA megengedjük, hogy éveket jelentsenek, akkor az adatok alapján lássuk miket kaphatunk. A felhasználható adatok:
a Babiloni Fogság kezdete: i.e. 587
Jeruzsálem újáépítése (annak kezdete) = a Babiloni Fogság vége: i.e. 536
A számítás:
587-7*69 = i.e. 104
536-7*69 = i.e. 53
Jézus feltételezett halála: i.sz. 33 (max. -7 év = i.sz. 26).
Tehát ez a Messiás-fejedelem sehogyse lehet Jézus, mert előtte élt, még akkor is ha valamiért 490 évet engedélyezünk a 70 év helyett (aminek nem látom alapját).
--------
"A 62 hét múlva pedig kiírtatik a Messiás". De akkor mit kezdünk a 7 héttel? Mivel egy prófécia minden részletének elvártan értelmet kell tulajdonítanunk, így azt kell gondolnunk, hogy a Messiás-fejedelem a 7. héten lép elő és 62 hétig ügyködik, a 69. hét végén pedig annyi neki.
"és senkije sem lesz" = utód nélkül hal meg?
A várost és a szent helyet pedig elpusztítja a "következő fejedelem népe".
A "mintegy" a vízözönnél pusztán Károli hazug betoldása, az eredeti szövegben nincs ott. A szöveg azt mondja, hogy mindennek vége elsz Özönvíz által, és "végig tart a háború, elhatároztatott a pusztulás". (minek a pusztulása? Érdekes összehasonlítani egyébként a sort mással, mert mindenhol máshol a háború-részről csak annyit mnd, hogy az "folyton lesz" míg el nem jön a vég (az özönvíz által - arra a népre ami elpusztítja az újáépített templomot?).)
----- A gondja persze, hogy sosem volt özönvíz. Persze erről minden "hívő" mélyen kussol. Ha meg kiragadunk részleteket és megfeledkezünk a cucc többi részéről, persze kitalálhatunk magunknak olyan egyezéseket, mint a rómaiak által lerombolt 2. Templom i.sz. 70-ben, de egyszerűen nem stimmel egyébként.
-----
-----Hmm... gondolkodtam kicist, és 7 hetet ad a szöveg a Templom újáépítésére, és 62 hetet a Messiás-fejedelemnek az újáépített városban ügyködni. Hahh, végre sikerült elszakadnom a mindenféle hagyományos értelmezésektől, és magát a szöveget nézni!
-----
És aztán egy hétig (a 70. hét) a szövetség "sokkal megerősíttetik", de a hét felénél vége a nagy áldozásnak-ünneplésnek! és ~megtámadjuk a pusztítót! - Ennek esetleg a Zeusz-szobor állító szeleukida Antiochushoz van köze? http://en.wikipedia.org/wiki/Antiochus_IV_Epiphanes (A Templom "lerombolása" azonosítható azzal is, hogya központi istent lecserélték, és így már nem is az Úr, hanem Zeusz Háza lett az épület technikailag.)
Esetleg a Messiás-fejedelem mint hódító, de autonómiát engedő királyok sorozata, aminek a Makkabeus-lázadás próbált végetvetni?
Számomra a legutóbbi elég logikusan hangzik, a dátumokra meg szarhatunk. (A makkabeusok lázadása i.e. 167-ben volt, de amilyen szar az író a történelemmel akár ez is bele gyömöszölhető a lukakba.)

De tudjátok, mi a legis-legis-legegyszerűbb változat? Hogy a 70 hét = 70 év, amiben a Messiás-fejedelem a babiloni király, az utolsó hét meg a hazamenetel. Az "újjáépítés" meg azon való ügyködés, hogy hazamehessenek - esetleg hogy a megromlott morált ott helyben felélesszék, az utolsó hét meg az újáépítés és a szomszéd népek kötözködését írja le.
Vagy mégjobb: a 70 hét = 70 hét, ami alatt a zsidók hazatérnek, a Messiás-fejedelem aki kibulizza hogy hazamehessenek, a nagy ellenző-fejedelem meg a többi nép, akik kötekednek (azok szószólója legalábbis).

Ez a gond: úgy értelmezem, ahogy akarom - de Jézus sehogyse fér bele, ellen 3 megoldás is kínálkozik, ami logikus, és teljességgel csodamentes.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése