2009. augusztus 29., szombat

Büntetés

Figyelem: az alábbi szövegek 100%-ban valós eseményeket írnak le! (Vannak akik hisznek benne hogy igen. Mi inkább álljunk hozzá kritikusan.)

Térjetek vissza az Úrhoz a vezetésemmel. Az Úr így, az Úr úgy, milyen fasza is az.
"Megelevenít minket két nap múlva, a harmadik napon feltámasztm inket hogy éljünk az ő színe előtt." - Ez természetesen nem jóslat, hanem hogy ha végre rászánják magukat, akkor pikk-pakk milyen jó lesz nekik ígéret.
Nosza, rajta, imádjuk az Urat, bla, bla, bla.

Hát most mit csináljak veletek Efraim (= Izráel) és Júda? Biza, roppant állhatatlanok vagytok irántam való szeretetekben. (az Úr beszél ha nem ett volna tiszta) Ezért "vertem meg a próféták által és ölöm meg őket".

MEGJEGYZÉS: Magáért a hasonlatért azért feltétlen érdemes elolvasni a 6.3-. sorokat.

Hóseás:
Bizony, a te (az Úr) ítéleteid olyanok mint a kelő Nap. (= megvilágosítóak. De szerintem korántsem annyira kellemesek.)

Az Úr:
Nem áldozatot kívánok, hanem "az Istennek ismeretét". (Hát azért elég sok áldozatot kíván ennek során...)
De ők (a zsidók. Az Úr Hóseáshoz beszél most.) mint Ádám áthágták a szövetséget. (Ádámmal nem volt szövetség kötve így konkrétan..)
Fúj Gileád. Fúj a papság. Fúj egész Izráel, mocskos bálványimádók.
És rólad sem feledkeztem meg Júda!


Mikor "gyógyítani próbáltam Izráelt" akkor derültek ki a vétkei. (Minek próbálta viszont "gyógyítani", ha nem tudott róla hogy beteg?) De le se szarjákamikor felhívom "bűneikre" a figyelmüket. Grrr, argh!
Önhittségük fogja okozni végzetük / saját bűneik rohasztják elő őket.
Népek közti keveredés! Fúj "Efraim"! (Hóseás rasszista)
Egyiptommal meg az asszírokkal szövetkezni? Fúj!
De majd jól ellátom én a bajukat.
(Szerintem Hóseás beszé sikertelen térítőkörútja kapcsán.)
Hahh, hogy nem hálásak (már) hogy megszabadítottam őket (Egyiptomból)! (De kérem, hát mikor volt az már!?)
Élvezik az életet, hát ez teljességgel megengedhetetlen! Hiszen nekem köszönhetnek mindent!
Majd jól levágják őket amiért Egyiptommal kötöttek szövetséget!


Hóseás:
Fújj riadót! Jön az Úr! (Ez valóban ok az aggodalomra, lol) Ti meg megszegtétek a törvényeit!

Az Úr:
Most meg próbálják kidumálni magukat. De most már késő, verjék meg őket az ellenségeik!
Királyt választottak, olyan királyt amihez nem kérték jóváhagyásomat. És még bálványokat is állítottak.

Hóseás:
Nektek most befellegzett!
"Szelet vetnek és vihart aratnak." - ennek egy érdekes kifejtését találtam: "szelet vetni" - mondja - értelmetlen, haszontalan tett. Izráelt szimbolizálja, ahogy a hamis isteneket imádja. Bálványokat imádni ugyanolyan hasztalan - ezen okfejtés szerint - mint szelet elvetni, és eme ostobaság következménye káosz és pusztítás: a vihar aratása.
De ezen okfejtés hiteléhez kellene az, hogy Mr. Isten valóban érintkezzen, befolyással legyen személyesen az emberek világára - erre azonban egyetlen hiteles bizonyítékot sem találunk.
A szöveg annyit tesz még hozzá, hogy HA lenne is valamilyen termés, abból csak "idegenek" húznának hasznot.
Véged Izráel, mert olyanokkal keveredtél harcba akik Asszíriához fordultak, ahhoz képest pedig Ti és szövetségeseitek hangyák vagytok csak. Ha akadna is valaki, aki jelen pillanatban segíteni tudna nektek, az idővel kifárad úgyis.
Az egész azért van (nem, nem a rossz politikát hibáztatja) mert rossz istenhez imádkoztatok!
Bármennyi törvényt is adnék elétek (10,000-et jelöl meg konkrétan), akkor sem törődnétek vele! (Nos, minél több a törvény, annál kisebb az esélye, hogy valamennyit betartják, nemdebár?)
Hiába áldoztok az Úrnak mindenfélét, nem tetszik az neki. Meg lesztek büntetve!
Míg Izráel cifra palotákat épített Júda bezzeg megerősítette védműveit!, de hasztalan, mert én felégetem mindet!


Namost a 9.3-ig már nagyon unom mára, de csak elvergődöm még egy fejezetet. A 9.-nál nem tiszta mit akar mondani. Mintha félig Egyiptomba menekülnének a népek Izráelből, félig meg Asszíria foglalná el őket, de ugyanakkor mind a kettő a népesség 100%-át érintné külön-külön is, vagy méginkább mintha az asszírokról szóló megjegyzés simán a levegőben lógna. És akkor adjuk hozzá, hogy a 11.3-5 meg azt mondja, hogy NEM tér majd vissza "Efraim" Egyiptomba! Ellentmondás szagát érzem ;)
9.4: nem áldoznak az Úrnak borral - miért, azt is lehet? Végre egy kis részlet a réges-régi "italáldozat" említésével kapcsolatban!
A 9.6. igenis azt mondja, hogy sok izráeli lemegy majd Egyiptomba, és ott beleolvad az ottani népségbe. Móf = Memfisz.
Elérkezett a számadás ideje(i)! Itt a megtorlás napja(i)!
Senki nem törődik Isten prófétájával (azaz Hóseással).
...lesújtás...
...Mr. Isten sok idő után most megint ránézett a népére (szóval nem mindentudó és mindenütt jelenlévő) és azt veszi észre, hogy mind Baál-Peornak hódolnak...
Efraim kipusztul!
...Tirus...
9.14: "Adj nékik oh Uram! Mit adj? Adj nékik meddő méhet és kiszáradt emlőket." - milyen szép kívánság!
Hóseás Gilgál óta gyűlöli az izráelieket.
Megölöm magzataikat még ha meg is szülik őket!
Isten lesújt rájuk mert nem "hallgattak rá".


Micsoda seggfej Izráel! Annyira hűséges az Úrhoz amennyire csak erejéből telik! Most viszont meglakolnak érte! Az Úr maga dönti le oltáraikat!
Van egy utalás arra, hogy Júda leigázza majd Izráelt, így kényszerítve vissza a levált területeket a Dávidi vérvonal uralma alá.


"Mikor még gyermek volt Iráel megszerettem őt és kihoztam Egyiptomból" (az Úr) - de a zsidókat már korábban kiválasztotta ("megszerette"), nem? Ellentmondást szimatolok.
Én neveltem fel őket (a mondat második felében ezt "gyógyítás"-nak hívja, ami abszurd), de ők nem átallottak (felnőve) önállósodni! (Mégis mit vársz egy gyerektől?)
Az asszírok jól elpusztítják őket, halál és pusztulás lesz részük. És hiába könyörögnek, tudod kit érdekel...!
Nem haragszom én (de kitépem és nyakad köré tekerem a beleidet).
Akkor is az Urat fogják követni ha beledöglenek!
Nah, legalább még mindíg ott van nekem Júda...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése