Figyelem: az alábbi szövegek 100%-ban valós eseményeket írnak le! (olyanok nyomán vélhettük így, akik minden valószínűség szerint sosem olvasták a szöveget)
21.: A király döntései az Úr döntései.
Az emberek azt gondolnak amit akarnak, de csinálják azt, amit mondanak nekik.
"az igazságnak és az igaz ítéletnek gyakorlását inkább szereti az Úr az áldozatnál" - na az ilyen sorok zavarhatnak meg egy hívőt. Ítt nem a bemutatott véráldozatról van szó, hanem arról, hogy ne kényszerből higgy, hanem önként.
Aki nem hisz igazán, az előbb-utóbb megszívja.
Aki nem az Úrban hisz, az mind véreskezű mészáros, aki semmi mást nem tud, csak pusztítani. És nagyon trükkösek ám!
Inkább legyél koldús, de ne keveredj más népekkel. Majd eljön az idő úgyis, mikor megszívják.
A megvesztegetés könnyen vezet eredményre.
Kövesd az Úr útját, és csakis azt. Aki nem így tesz, az elveri a pénzét mindenféle haszontalanságokra.
Áruld be aki nem abban hisz amiben te, amikor csak teheted. Akár hamis váddal is (főleg ha így megmenthetsz más zsidókat a büntetéstől).
Kövess el szabotást az uraid ellen (akik nem zsidók, azaz ezt is a Babilóniai Fogság alatt írhatták). Ügyel hogy kotyogd el a dolgot.
Ha nem tesszük meg amit lehet, az sosem fog megszabadulni (a Babilóniai Fogságból).
Útáld a másvallásúkakat, különösen ha tetteik téged korlátoznak. Meg fognak dögleni mind (teszünk róla)!
Mindíg higgy az Úrban, akkor is, ha minden bizonyíték ellene szól.
Hamarosan fellázadunk!
22.: A jó hírnév jobb a puszta gazdagságnál.
A gazdagot és a szegényt egyaránt az Úr tette az adott anyagi helyzetűvé.
Az okos, aki előrelátó. A bolondok ész nélkül mennek előre.
Aki fél az Úrtól (= hisz benne), az gazdag lesz ÉS jó híre lesz. A többieket megszivatjuk, mert azok nem hajlandók beállni a sorba.
Segítsd a gyerekedet mindíg.
A gazdagok felette állnak a szegényeknek. (gazdag = aki hisz az Úrban. szegény = aki nem az Úr vallásának tagja)
Űzd el aki nem abban hisz amiben te; akkor lesz ám végre jó világ! (szeparáció)
Aki nem tesz semmit (a szabadulásért, azaz a Babilóniai Fogság idején járhatunk) az szégyellje magát.
Ne házasodj nemzsidó nővel. (a nők ugyebár nem válogathatnak, ahhoz mennek, akihez adják őket)
Verd bele (szó szerint) a gyerekedbe a vallásodat. (meg amit még akarsz) Hát nem mondunk elég jó történeteket (hogy maguktól is elhigyjék őket)?? (figyeled a mögöttes tényeket: senki nem születik ezek szerint vallásosnak, főleg nem egy bizonyos istenség hívének)
Ne árts a többi szidónak, elég nyomorult a helyzetünk így is. Ha mégis, az Úr lesújt rád és meghalsz! (ha ez egyike a szép történeteknek, amikről az előző sorban szó volt...)
Ne állj szóba máshitűvel. Tök felesleges.
Vissza kell szerezni a régi országunkat! Aki segít ebben, azt kellően megjutalmazzuk!
23.: Fontold meg jól, mit teszel az uralkodó jelenlétében. Minél kevesebbet, annál kisebb az esélye, hogy bajod lehet belőle (szó szerint: inkább vágd el a saját torkod, minthogy kikotyogj valamit amit nem kéne).
De ne is próbálj lelépni: felesleges próbálkozás lenne.
"ne egyél az irígy szeműek étkéből" (ugyan ezt már kifejtettük mit jelent, de mulatságos szókapcsolat)
Nem azért etet mert jót akar neked, hanem mert meg akar mérgezni, úgyhogy kifelé jövet hánytasd meg magad.
Különösen ne szólj egy szót sem a vallásodról, mert abból lesz ám csak a baj! Elvégre ha megtudná, hogy azon ügyködünk, hogy visszaszerezzük régi országunkat...
Verd csak a gyereked "vesszővel" (hajlékony és erős bot), úgysem hal bele. Jót tesz neki az a verés, legalább nem kíváncsikodik az után, amiről nem szeretnbénk hogy tudjon.
"és vígadoznak a veséim ajkaidnak igazmondásán" (?)
Ne igyál (mérték nélkül) bort, ne egyél húst.
Ha öregségére meg is zápul szüleid agya, ne hagyd magukra őket (pontosabban továbbra is kövesd tanításukat).
Ne vegyél el más vallású nőt. Tudom, hogy azok minden sarkon ott lesnek hogy rádvethessék magukat, de úgy a "hitetlenek" (= másvallásúak) számát gyarapítanád, azaz még egyszer mondom: NE tedd! Ne is NÉZZ ilyenn őre! (ez elég nehéz utasítás...)
Ütnek és vernek? Sebaj. Ha majd abbahagyják utánukmegyek és a hátukba vágom a kést!
24.: Ne légy bűnöző, mert azok kártékonyak.
Tudás és tapasztalat kell egy ház megtervezéséhez.
A tudomány az, ami lehetővé teszi, hogy pl. elraktározz dolgokat szűkösebb időkre (pl. télre).
Ha hallgatsz a jó tanácsra megszerezheted amit akarsz, és az okos tanácsokra hallgatva meg is tarthatod azt.
"A balgatag dolog gondolása bűn" - gondolatrendőrség? Mi lesz a következő, nem gondolhatok rózsaszín elefántra, vagy lecsuknak?!?
Húz meg magad amíg ki nem találunk valamit. (Ez egyre nyilvánvalóbban a Babilóniai Fogságra voatkozik, és akkor máris más az elhangzottak értelme...)
Úgy bánnak majd veled, ahogy a tetteidből megítélnek.
Le a halálbüntetéssel! (látszólag ezt mondja...)
Egyél mézet, mert az finom (csak azt ne mond, hogy a fogaknak is jót tesz :D). Méz = bölcsesség a példabeszédben. (a bölcsesség meg tudjuk mi: az Úr tanainak ismerete, nem más)
Na, a 16. sorban végre lelepleződik az egész lódítás, mert: igaz = aki hisz az Úrban, mindenki más "istentelen". (az istentelen itt még pusztán azt jelenti: az, aki nem hisz a mi istenünkben. A rómaiak használták ugyanis először az "ateista" kifejezést - ami azt jelenti: "nem hisz semelyik istenben" -, és pont a zsidókra. Azok meg kénytelenek voltak elmagyarázni neki, hogy de, ők is hisznek egy istenségben, bár az nem a rómaiak istenei közül való - megjegyzendő, hogy a rómaiaknak (és a görögöknek) az élet minden területére volt istenük, így nyilvánvaló, miért feltételezték, hogy azokon kívül nem is lehet újabb isten).
Ne kárörvendj. Az Úr még megsértődik, és akkor legkö9zelebb te szívod meg.
Minek ugrálnál a máshitűek ellen? Úgyis ki fognak pusztulni.
Fogadd meg a bölcsességet: ne hozz igazságtalan ítéletet - aki azt mondja egy máshitű bármely érvére, hogy "igazad van", azt útálja ki az egész közösség.
Jó messze lakj minden máshitűtől.
Ne tanúskodj hamisan a saját vallásod tagja ellen, még ha nem is vagytok jóban. (az "istentelenek" nyilván más tészta) Ha így teszel, kiútálunk mikor végra visszatérünk a régi országunkba.
25.: Ezek még mindíg/már megint Salamon példabeszédei, amit Ezékiás júdabeli király emberei "szedtek" össze.
Istent azért tiszteljük mert eldugdos dolgokat, a királyt meg azért, mert kikutat dolgokat. (de ha Mr. Isten a királyok királya...)
A királyok viselkedése kiszámíthatatlan.
Jobb magas méltóságban lenni, mit alacsonyan lenni a hierarchiában.
Törődj a magad dolgával, ne légy áruló - mi se szólunk bele mit csinálsz.
Munkálkodjákl azon, hogy Mr. Isten újra a régi fényében tündököljön. (Salamon a seggem. Legalább egy része máskor keletkezett.)
"és a szelíd beszéd megtöri a csontot" (érdekes szóhasználat)
Ne lógj túl sokat egy ismerősöd nyakán sem, mert azt senki sem szereti.
Ha tudsz élj jól, de ne vidd túlzásba az élvezeteket.
A "hitetlenek" ha baj van, ugyan kihez fodulhatnak, hahaha!
De ha sikerült leigázni őket, akkr már minek szivatnánk őket? Tartsuk viszonylag tűrhető módon őket, hogy ne legyen bajunk velük (ne lázongjanak). Mert ha rosszul bánsz velük, akkor annak meg lesz az eredménye.
Ne vidd túlzásba az ünneplést! Az elhomályosítja az ítélőképességedet, és bármikor rosszabbra fordulhatnak a dolgok!
26.: Egy "bolond" nem lehet tisztességes. (bolond = nem zsidó)
A madarak ok nélkül repülnek erre-arra. (nagyobbat nem is tévedhetne)
Verd a lovad, a szamarad és a bolondokat.
Ne felelj a bolondnak, bármit kérdez, nehogy magad is bolonddá válj.
Felelj meg a bolondnak, nehogy má' bölcsebbnek tűnjön nálad.
Az előbb elhangzott két sorra felhívnám mindenki becses figyelmét (Példabeszédek 26.4-5.). Homlokegyenst ellentmond egymásnak a két sor.
Aki bolondra bíz bármit, az magának árt. (azaz a zsidk ne vegyenek fel máshitű alkalmazottat, csak azért mert azt nem köti a szombat!)
Ha a bolond mond véletlen bölcsességet, az csak véltelen tűnhet annak. Ráadásul ilyenkor kárt okoz a nem-bolondoknak. Ahogy a kutyák mennek hányni, úgy nő meg az önbizalma a bolondnak ha megdícséred mert okosat mondott véletlenül.
A lusta nem tesz semmit a felmerülő problémák megoldására.
Ne szólj bele más dolgába.
Ne bízz senkiben!
Aki hazudik, az előbb utóbb kiderül, és akkor pórul jár.
27.: Ne igyál előre a medve bőrére (saját interpretáció a kifejezés - vagy nem fontos a kifejezés - ha nem használok idézőjelet!).
Ne dicsekedj, hanem mások dícsérjenek ha megérdemled.
Aki nem az Úrban hisz az mind hülye, írigykedő és boldogtalan.
Jobb ha tudod hányadán állsz valakivel, még ha az illető egyébként jót is akar neked. Ez azt jelenti, hogy mi zsidók tartsunk össze még ha nehezünkre esik is, de a máshitűekkel semmiféle közösséget ne vállajunk, még ha (látszólag) jót is akarnak neked. A máshitűekkel csak a baj van.
Aki máshitűekkel közösködik, az elveszíti minden jogát (pl. minden tulajdona is minket illet(ne)).
Azért ne hangoztassátok nyíltan, hogy zsidók vagytok. Az asszonyok fecsegéséből is csak baj van, figyelj oda rájuk.
Tartsd készenlétben a fegyvered arra az esetre, ha itt az idő.
Mi tudjuk kik vagyunk, de elrejtjük a külvilág elől.
A máshitűekkel bnármit csinálhatsz - pl. összetörheted minden csontját kínzásképpen -, akkor sem adnák fel "ostobaságaikat".
Le fogjuk őket söpörni, királyaikat letaszítjuka trónról!
Persze csak mikor már kellőképpen felkészültünk rá. Addig fogadd el az egyszerűbb életet. (aztán viszont jöhet a fosztogatás, muhahaha!)
28.: Aki nem az Úrban hisz az paranoid. (eddig épp az ellenkeőjének tűnt...)
"bátor mint az oroszlán" - vajon akkor ez a szófordulat is innen jön? Vagy Károli interpretációja? Eszméletlen sokadik ilyen mindennapi szókincsbe beivódott dolog ez a sorban.
Aki (zsidó létére) a saját fajtája ellen fordul, az a legszemetebb.
Aki nem követi többet az Úr útját, az véráruló, gonosz, törvényszegő, hazug, értetlen. Az ilyen ellen harcolni kell.
Jobb szegénynek lenni, mint behódolni a más istent követőknek.
Aki szóba áll máshitűvel az szégyene családjának és ostoba.
Aki uzsorát szed (természetesen nem a zsidóktól, hiszen az tilos), az jót tesz a közösségünkkel.
Aki nem tartja be az összes törvényünket, az ne is próbáljon imádkozni se, mert azzal is csak fokozza vétkeit.
Aki az Úrban hisz az tökéletes, és mindíg csak jó történik vele. Aki nem hisz az Úrban, az megnézheti magát.
Aki folyton retteg, az boldog. (yuck)
Az olyan uralkodó, aki nem az Úrban hisz az zsarnok, és csak árt a népének.
Aki nem osztja a hitünket, az mind - kivétel nélkül - gyilkos. Semmit ne tegyetek értük.
A máshitűek ki fognak pusztulni, az Úr hívei mindörökké fennmaradnak.
Ne fogadj el hivatali posztot (máshitűek irányítása alatt lévő országban), mert az behódolás.
A pénz nem ehető, így meg fogják szívni.
Ha árt is neked egy zsidó, sokkal inkább szeresd azt, mint aki nem zsidó, még ha az minden jót nyújt is neked.
Előbb-utóbb fegyvert ragadunk és kiírtunk mindenkit, aki nem az Úrban hisz.
Aki kérdések nélkül hisz nekünk az bölcs, aki a saját ítélete szerint él az bolond.
Lehet hogy most nem vagyunk nagyok, de ami késik, nem múlik!
29.: Aki nem hajlandó behódolni az beledöglik a kínzásba.
Aki zsidó az igaz, aki nem az hazug. A nemzsidó királyok elnyomók.
Aki nemzsidóval házasodik attól el kell kobozni a vagyonát.
Aki elfogadja, hogy nem zsidó király uralkodik felette az szemét.
Aki nem hisz az Úrban az gonosz és bűnöző mind.
A nyílt lázadásnak nincsen értelme.
Átgondoltan kell cselekednünk, hogy túléljük őket.Az Úr irányít mindenkit. Végül mindenki az Úr híve lesz!
Verd a fiad, akkor majd engdeelmeskedni fog.
Isten nélkül nincs erkölcs. (nincs-e? És milyen morál az különben is, aminél bármit csinálsz,.csak egy szavadba kerül és elfelejtik vétkedet? http://www.youtube.com/watch?v=Z2nf_i4HX_Y )
A puszta szavakból a "szolga" nem tanul (nem érdekli). (verni kell)
Aki jól bánik a "szolgájával" (azaz rabszolgájával. És a rabszolgák nem zsidók, ha minden jól dereng.), az csak átadja neki mindenét. (és így népe árulójává válik)
Ne az emberekben bízz, hanem az Úrban! (bár lenne valamilyen bizonyíték rá, hogy egyáltalán létezik ilyesmi, mielőtt ilyen kijelentésekre ragadtatjuk magunkat, hát nem?)
A király (a jelenlegi, aki ugye nem zsidó) semmi. Az Úré minden valódi hatalom.
Az "istentelenek" mind bűnözők.
30.: Augur beszéde, aki Jékó fia. Ez egy prófécia, amit Itielnek mondott, Itielnek és Ukálnak. (A két Itiel nálam bezavar. Most kinek mondta Augur a próféciát? amúgy meg ugye Augur nem Salamon.)
Én vagyok a legtudatlanabb, sőt: csak egy állat értelmével bírok! (Még beszélni sem tud?)
Iskolába nem jártam, a "Szentnek" (az Úrnak) nem ismerem a törvényeit/történetét.
Ki a fene az? "Avagy kicsoda ennek fiának neve, ha tudod?" (mi van?)
Aztán elkezd arról beszéllni (miután kijelentette, hogy fogalma sincs róla) milyen fasza is az Úr vallása.
Ne írj hozzá és ne végy el az "Úr beszédéhez". (János Jelenéseinek is ilyesmi a vége!)
Aztán felkéri a társalkodópartnereit, hogy ismertessék vele az Úr vallását.
MEGJEGYZÉS: az egész egy párbeszédnek tűnik, amiben nem jelölték, mikor melyik beszélgető fél szólal meg. Rettenetes húzás, nem tudok más íróról, aki elkövette volna.
Aztán az jön, hogy "ne rágalmazd a szolgát" (azaz nyilván a zsidókat), hogy ne"elégedetlenkedjen" (lázadjon fel).
Továbbá más népek háborúznak, kurváznak, nem tisztelik a szüleiket (nem az idősebbet! a szüleiket.), nimfománok, nekrofilek - ezek szemeit kivágjuk és a hollókkal etetjük fel (ezt kéne tenni minddel!).
Aztán elvesznek holmi "fő jó tulajdonságok"-on való vitában animizmussal körítve (animizmus = állatok felruházása emberi tulajdonságokkal, pl.: bölcs bagoly), de közösen szidják a kurvákat / csapodár asszonyokat.
Végül felszólítják, hogy térjen meg, különben kinyírják.
(Hol prófécia ez?)
31.: Lemuel király (aki ugyebár nem Salamon király) beszédei. Prófécia, amit még anyja adott át (tanított meg) neki.
Na jó, mesélek valamit.
Ne engedd, hogy egy asszony mondja meg mit csinálj, és ugyanígy ne hódolj be máshitűeknek (akik mind el akarják foglalni az országodat).
Ne igyál alkoholt. Nem illik egy királynak. Még a végén részegen valami hülyeséget követsz el az államügyek intézése során.
Ellenben adj "bort" (= alkoholt) annak aki el van keseredve. (azok így könnyen válhatnak alkoholistává. Tényleg jó tanács ez?)
Óvd a néped.
Ne hozz igazságtalan ítéletet.
Házasodj jól: vagyonért, hatalmért és összeköttetésekért, ne pedig szerelemből. Továbbá legyen képes és kész ellátni a háztartást, hogy ne neked kelljen vesződni vele. Legyen okos, hogy a háttérből tudjon segíteni téged. Ne mondjon soha ellent neked.
Hát most mit mondjunk? A tömény rasszizmus, fegyveres összeesküvés és a mindenféle félrekefélés teszi ki ezen Könyv tartalmát teljesen véletlenszerűen egymásrahányva. Bölcsesség? No neeem.
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése