2009. július 24., péntek

Éltessétek az Urat! Halleluja! Írtsunk ki pár népet.

Figyelem: az alábbi szövegek 100%-ban valós eseményeket írnak le! (olyanok nyomán vélhettük így, akik minden valószínűség szerint sosem olvasták a szöveget)

Ideje ünnepelni.

40.7.: ha az Úr szele ráfúj a virágokra vagy füvekre azok elszáradnak. Az emberek is, tehát fű = ember. A virágokkal vajon mi lett az egyenletrendezéskor? Mindenesetre tudd: az ember a füvek osztályába tartozik rendszertanilag.

Irány fel a hegyre ünnepelni!

Az Úrhoz (és népéhez) képest mindenki csak egy kis piszokfolt a térképen (különösen Libanon). Nem lehetne belőlük egy tisztességes áldozatot sem összekaparni.

A Föld lapos, az ég egy kupola fölötte.

Az Úr eltörli a vezetőket.

Az Úr egész népeket töröl el egyetlen fuvallatával. (szóval ne akard, hogy csókot dobjon neked)

Az Úr geci erős.

Az Úr sosem fárad el. (vagy mégis?)

Az Úr mindenkit hagy kihalni, kivéve a kivételezettjeit.


Mindenkit lemészárolunk bevonulásunkkor! mindenkit elkergetünk! (a valóság persze más: nem vonultak ők sehova, csak épp visszaverték az asszírokat - ha Ezékiásról van szó. Nyertek pár évet, de ennyi, és azt is nagy áldozatok árán.)
"Izráel én szolgám, Jákób én kiválasztttam" (= Júda országa, a zsidó nép)
A Kiválasztott Nép, az Übermensch.
Senki sem szállhat szembe a zsidók országával! (bukta)
Aztán féregnek nevezi és hasonló lekicsinylő jelzővel illeti az Úr a zsidókat.
Mindenkit le fogtok mészárolni! (az Úr a zsidókhoz)
"melynek két éle van" (késbb a dolgoknak lesz még több is, lol)
Hencegjetek a más népek felett aratott sikereitekkel!
A zsidóknak nem kell megdolgozni a megélhetésért: az Úr sajtákezűleg látja el őket minden szükséges alapanyaggal.
Ide nekem a haditervet! Kit henteljünk fel legelőször?
Semmilyen tudásra nincs szükség az Úr adta tudáson kívül (alig várjuk, hogy végre találjunk olyat, amit Ő mondott...).


A zsidók azok, akik az Úr vallásának követői. (nehéz volt kitalálni)
Az ég egy zsilárd anyagból készített kupola.
A zsidók országa le fog igázni és meg fog téríteni minden népet. (nem jóslat, csak olyan "szaporodjatok és sokasodjatok" szintű semmitmondó kijelentés)
Az Úr most hosszú hallgatás után előjön és rikoltozik és kárál mint egy dühös asszony és lemészárolja ellenségeit. (nem jött össze igazán) Hegyeket gyalul le, vizeket szárít ki. ("a Béke Hercege"?)
A bláványimádók hülyék és elpusztíttatnak, meg különben is: az ábrázolt isten maga az ábrázolás! (ebből is látszik mennyire tudatlanok)
Minden rossz azért történt az izraelitákkal, mert nem követték elég lelkesen az Urat. (ccc) Ezért meg lettek büntetve.


A 43.2. számos mitologizáció előképét villantja fel, de itt mind jelenidő, képletesen értendő, és az izraelita nemzetre, nem pedig egyetlen személyre.
Az Úr az izraeliták által elkövetett rosszaságokért Egyiptomot, Kúst (=Etiópia) és Sébát fogja büntetni. Miért? Mert csak. Mert ehhez vam kedve, mert kivételezik a zsidókkal. Véletlenszerű választás, és minden jogrendszer alapjának felrúgása az, hogy nem a vétkest bünteted, hanem olyan ártatlanokat, akiknek semmi köze az ügyhöz.
Csak az Úrban higyj.
Az Úr a szabadító. (maga a megváltó? mármint emberi megváltó nem is fog szóbakerülni vajon?)
Ne törődjetek a közvetlen ősökkel, most újra itt vagyok! - az Úr.
43.20. sakálok és stroccuk, mi? Miért e sok eufémizmus? miért nem mondjuk ki: sárkányok és baglyok? Mert biza azok is áldják az Urat.
A 26-28 sorban felemlegeti Ádámot és az Egyiptomba való Bevonulást. (persze tök feleslgesen, de azért nem semmi, meddig képes visszanyúlni néha. Az 1 Krónika emlegette fel ezen kívül eddig csak Ádámékat.)

Az Úr növeli a zsidók létszámát.
Az Úr kijelenti, hogy rajta kívül nincsen más isten. (ami persze ellentmond a Biblia több más részéne, de sebaj)

Majd leírja a bálványkészítés módját. A szerző szerint csakis fból készülnek bálványok. Kőből, fémből, műanyagból, bármi másból nem. Tudatlan szegény.

Amikről beszél (pl. izráel bűneinek teljes megbocsátása) már megtörtént dolgok. (44.23)
A 44.24. szerint az Úr egyedül cisnálta az Eget és a Földet. A Gen.1.1. szerint is. Ellenben mint látni fogjuk János 1.6-10 és 1 Khorinthusiak 8.6 szerint az Úr és Jézus. El kéne dönteni, nem? (na jó, ez több könyv közti ellentmondás, de gondoltam azért kivételesen fontos annyira hogy szót ejtsünk róla)

Aztán arról beszél, hogy majd jól nem fogják most őkat kitelepíteni Jeruzsálemből (mint ugyebár történt a telepítgetés Izráellel - ne feledjük, Júdában vagyunk!).
Na és itt kezdődnek a gondok, ugyanis szóba kerül Czirus perzsa király. Eek szerint mégiscsak jóval későbbiek ezek a részek, és tényleg a Babilóniai Fogságról szólnak, annak végéről? Hát most nagyon úgy néz ki.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése