2009. július 21., kedd

Az Úr lesújt a nép elszakadt részére

Hogy megértsd ami itt következik, ahhoz el kell olvasnod az előző bejegyzést. Szó szerint az utolsó feldolgozott fejezetben egy átkozottul hosszú egybefüggő rész kezdődött el, de ezt csak most látom, és ha megpróbáltam volna egyberakni, akkor túl hosszú és áttekinthetetlen lenne a dolog, mert az előtte lévő fejezet(ek) szerves részét képezik a kontextusnak.

Figyelem: az alábbi szövegek 100%-ban valós eseményeket írnak le! (olyanok nyomán vélhettük így, akik minden valószínűség szerint sosem olvasták a szöveget)

Tehát ott tartottuznk, hogy örömködés kezdődött. Persze jól eltusolva, hogy mi felett, de azért könnyű kitalálni, hiszen nem volt olyan sok nevezetes esemény, és abból is csak EGY ami igazolhatóan megtörtént...
Naszóval, "ama napon" mindenki dalolni fog hogy jajj de nagyok vagyunk, térdig ér a farkunk stb. stb.
Pl. "nyissátok ki a kapukat hogy bevonuljon az igaz nép" - de hogy vonulhatsz be, ha el sem mentél? Hát úgy, hogy elmentél. Az pedig a Babilóniai fogság. És ezt a könyvet NEM Ézsaiás írta.
"magas város" - a jelző Babilonra utal a híres tornyával.
A 26.10 szerint a "gonoszak" nem fogják meglátni az Úr "méltóságát", míg ellenben a 40.5 szerint "minden test" látni fogja. Belső ellentmondás.
26.14. "a meghaltak nem élnek, az árnyak nem kelnek föl, ezért ... eltörléd emlékezetüket" - azaz aki eddig meghalt az nem támad fel soha. Ehhez az alábbi kommentárt csatolta egy olvasó:

Egy tökéletlen teremtés esetében kétségbe vonhatnánk az Isten természetét és képességeit. Ez az alábbiak alapján következtethető:
1. Feltételezés: Az Isten teremtette az Ádám előtti emberformájú lényeket.
2. Feltételezés: Az Ésaiás 26:14 alapján, ők nem fognak feltámadni.
1. Következtetés: Nem voltak tökéletesek.
2. Következtetés: Az Isten terve lehetőséget adott arra, hogy a földön élő, tökéletlenül megteremtett lények megronthatták a földet annyira, hogy annak el kellett pusztulnial; vagy pedig:
3. Az Isten kisérletezik.
Ha Isten kisérletezik, akkor nem tudhatja a cselekedeteinek a következményeit előre, így nem lehet mindentudó. Ha pedig akarattal, szándékosan teremt valamit hibásan, akkor Ő maga sem lehet tökéletes.

A 18. sor vicces képet fest az író orvosi tudásáról: összekeverhetőnek véli a szülés folyamatát a pukizással :)
A 19. sor nyílegyenesen az ellenkezőjét mondja, mint a 14. (bár ha nagyon akarnám, ezt kivételesen ki tudnám magyarázni, de minek? van elég baj itt enélkül is)

27.1: "és ama nap az Úr meglátogatja a Leviathánt ... és megöli a sárkányt ami a tengerben van" - na ja.
A 27.4. szerint az Úrnak "nincsen haragja" (de azért nagy hévvel tud még pusztítani). Na persze ez számos más passzusnak ellentmond, de mit tehetünk.
Aztán megengedi, hogy megkíméli aki behódol neki.
Aztán közli, hogy az egész ...(nem közölt rész.... arra volt jó, hogy megtisztítsa zsidókat - hogy a nem megfelelőek lemorzsolódjanak. Minden a Babilóniai fogságra utal (és a hivatalos álláspont szerint is kerültek Ésaiás könyvébe ilyen részek, mert legalább 3 szerzőt megkülönböztetnek).
Aki nem hódol be, arra megsemmisítés vár. (mert nem fogják fel, hogy mit kéne tenniük)
Ismét az Eufrátesztől Egyiptomig mindent megígér nekik az Úr (ami persze sosem jött össze).
Meg megint megemlíti hogy az összes e területen szétszórt zsidó mehet haza.

Innen pedig azokról szól, akik már nem mehetnek haza/büntetésben részesülnek a hazatéréskor:

A 28. fejezet Efraim nemzettségének gúnyolása (azaz a testvérország Izráelről van szó - elvégre a történelmet a győztesek írják).
A 28.4. fordítása feltehetőleg hibát tartalmaz. Használjátok az angol verziót.
A főldművelést Mr. Isten tanította meg. Tudósokra és kutatásra nincs szükség.
28.7: ne bízz a részeges papban és prófétában.

"Jajj Árielnek, a városnak, ahol Dávid lakott." (szóval nem Jeruzsálem.)
"szavad olyan lesz, mint a halottidéző: a földből és porból sipog beszéded"
Ugyanakkor "Ariel" azt jelenti, hogy "Isten roszlánja", azaz utalhat Izráel egészére. Ez esetben pusztán a kitelepítés eseményéről ír, de akkor csúnyán keverték ide.
29.6: a természeti csapások (földrengés, viharok, tűzvész, vízár) az Úr haragjának megnyilvánulásai, nem pedig természetes okaik vannak.
Ezért csodákat teszek a néppel: eltörlöm az értelmet és a tudást. - Hát nem csodás? (- az Úr) Amúgy a mormoniták itt idióta módon félreértelmeztek valamit, mert szerintük ez az a pont, ahol megalkotásra kerül a Mormon Könyve. Azaz a Mormon Könyve idiótává silányítja az embert. Be akar valaki lépni? (asszem mára betiltották Magayrországon)
Áh, megvan, hogy került ez ide. Történetmesélés. A fejezet utolsó részében elkezd arról beszélni, hogy most visszaadja a régi életmódot, azaz ez is a Babilóniai Fogság után van és nincs probléma.

Jajj azon ifjaknak, akik nem követik azt az utat amit elődeik! (Minden újítás, újító gondolat tilos?)
A jó anyját annak aki Egyiptomba megy!
"jövendőlés dél barma ellen" (érdekes, hogy ez nem kapott külön fejlécet, de gondolom a kontextus miatt érthető)
A 30.6-ot érdemes elolvasni, milyen szörnyű hely Egyiptom (az van ugyebár délen). Pl. "szárnyas sárkányok jőnek ki" onnan. Sárkányok. Megnéznék egyet...
Egyiptom csak egy fasz, nem tud az semmit. Íégretei üresek, és nem segített ki minket. (nagyjából erről van szó)
A leginkább azért seggfejek, mert nem térnek át az Úr imádására!
"akik azt mondják a prófétáknak ne jövendőljetek igazat, csak olyat ami kedvünk szerint való" - nos, ha emlékszünk még az Exodusra, az nem épp ezt a képet festette a fáraókról.
Az Úr tehát azt parancsolja, ellenségesnek kell lenni Egyiptommal.

A következő sorokból úgy néz ki, mintha racionalizálni akarné Ésaiás bukott próféciáját (hiszen az asszírokat már elfoglalták a perzsák).
Aztán ezt a bukott prófétikus sort is megpróbálja menteni (hiszen a perzsák sosem foglalták el Egyiptomot, és ez már nyilván akkor is látszott).

Aztán arról henceg, hogy a zsidókat/a zsidók országát többé senki nem bánthatja - pedig dehogynem. Róma, Németország... csak két példa a sok közül.

A 30.22 megint Károli finnyásságát bizonyítja. Nem "undokság" az a szó, hanem "menstruációs vérrel szennyezett ruha". Soviniszta duma, nincs mit tagadni. Egyébként a Korán ebben megegyezik a Bibliával: maradj távol a menstruáló nőktől. Próbáld ki egyszer egy rendőrön, lol

És mindenkit megöklüüünk!
"És a Hold fénye pont olyan erős lesz mint a (mostani) Nap fénye"! (Ami ugyebár lehetetlen, hiszen a Holdnak nincs is saját fénye.) "És a Nap fénye hétszer nagyobb lesz!" (amit ember nem élhet túl, hiszen ehhez kb. szupernovává kell robbannia a Napnak)
30.27: Az Úr rágja a szája szélét és van nyelve is: "mint az emésztő tűz" (mi ő, dzsinn?). De a lélegzete se semmi (28. sor).
És az Úr mindenkit tévelyegni kényszerít! (28. sor)
És akkor mindenki zenével dicsőíti az Urat! (próbáld nem tenni...)
30.30: az Úrnak van karja
Éljen, elbukik/-ott Asszíria! (szeretet, tartsd oda a másik orcádat is...) "mert készen van e szörnyű tűzhely régen" (ez a mondos fontos allegórikus kép lesz még)

Aztán kurva anyját annak is, aki leköltözött Egyiptomba a baj elől.
az Úr tüze .. és kemencéje .. Sionban ... Jeuzsálemben
további képek arról, hogy megszűnt az asszír birodalom és a zsidók hazatérnek (= vége a Babilóniaia Fogságnak)

Van igazság, megint ~a magunk urai vagyunk, hű de nagyok vagyunk, térdig ér a farkunk...
Most aztán visszatérünka régi dolgokhoz, nem fognak beolvasztani minet, az asszonoknak is ismét kuss; hú bazz' meg lesz mit csinálni itt!
Akkor lesz azonban minden igazán a helyén, ha végre tökéletesen önállóak leszünk, nem csak egy autonóm gyarmat.

Hahaha, mindenki bekaphatja! / Esetleg az asszírok sorsán örömködik.
Aztán abban reménykedik, egyszer megint teljesen önállóak lehetnek.
Hahaha, megint lesz esélyünk kinyírni mindenkit, muhahaha!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése