2010. február 17., szerda

Nem éri meg

Az alábbi beszélgetés ténylegesen lezajlott:

Hívő: A tudomány csak egy újabb vallás.
Én: Mi a túró...?
H: Neked is megvan a magad hite, és nekem is. Mindkettő ugyanolyan érvényes és ugyanannyi iagzságot tartalmaz.
Én: Szóval szerinted a Három Kismalac meséjében* hinni ugyanakkor esélyt biztosít a valóságunkban a túlélésre, mint ha elfogadod a tudományos eredményeket?
H: Nem tudsz mindent. Sose láttad mindazt amit a tudomány állít!
Én: Tudod, a tudomnynak sosem volt célja minden milimásodperc minden mikrotörtépnésének tökéletesen pontos följegyzése. Az az örökkévalóságnál is több időt venne igénybe! Ámbátor a dolog elméletileg legalábbis lehetséges. Továbbá szó szerint ellenőrizhetnél bármit, amit a tudomány állít (akár mint következtetés, akár mint feljegyzett megfigyelés)!
H: Legalábbis azt hiszed.
Én: Ez tény.
H: Nem foghatsz meg egy illatot!
Én: Éppenséggel de. Az illatok érzékelésénél az történik, hogy a szagmolekulákat felfogják az orrodban lévő receptormolekulák...
H: Én nem dugom a receptoraimat azoknak a molekuláknak az utjába!
Én: Oh dehogynem! Mégis mit gondolsz, miért fejlődött ki (az evolúció során) az orrod?
H: Bah! Különben is milyen (receptor) molekulák?
Én: Nézd, jelen pillanatban nem igazn tudnám megmondani, de megkérdezhetsz egy biológust, vagy orvost...
H: Nem vagyok hajlandó (tudományos) könyveket olvasni! Nem vagyok hajlandó elmenni egy szakemberhez! NEM ÉRDEKEL (egyik sem, sem pedig amit mondasz)!!!!!!
Én: Akkor igyál mérget** és dögölj meg.


Szóval nem érdekli őket. Ez az eleje, közepe és vége a dolognak. Ne vesztegesd velük az idődet.


*A történet, amiben az első szalmából, a második ágakból, a harmadik téglából épít házat, amiket a farkas megpróbál elfújni.
**Utalás a Biblia egyik Újszövetségi passzusára.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése