2009. október 15., csütörtök

A nem jó kezdet

Figyelem: az alábbi szövegek 100%-ban valós eseményeket írnak le! (Vannak akik hisznek benne hogy igen. Mi inkább álljunk hozzá kritikusan és lássuk be végre milyen abszurd az az álláspont.)

István full lelkesedéssel és lendülettel nyomatta a "csodákat" és "jeleket" a népnek, csakhogy a zsinagógában mindenféle rivális irányzatk is képviseltették magukat. Ezeket István csúnyán lealázta, mire berágtak és bevádolták azzal hogy Mózesről meg Mr. Istenről is csúnyákat mondott.
Csúnya lincshanglat kerekedett, elrántgatták Istevánt a tanács elé, rögtön akadt számos "hamis tanú". Konkrétan az volt a vád amit már Jézus ellen is felhoztak :a temlom lerombolásának szónoklata meg a törvények újraírása.

Cuki fiú volt ez az István, még a heterók is gerjedtek rá.
Kérdezték mit hoz fel mentségére.
Erre valamit összehordott Ábrahámról, de azt is teljesen tévesen. Azt mondta ugyanis, hogy Ábrahám apja, Tháré halálakor hagyta el Háránt. Csakhogy Tháré 70 éves volt mikor Ábrahám született (Gen.11.26) és 205 éves mikor elhúnyt (Gen.11.32) 205 éves volt. Szóval így annak kéne kijönni hogy Ábrahám 135 éves volt. Csakhogy Gen.12.4 szerint Ábrahám 75 évesen hagyta el Háránt, azaz István nem jól tudja. Szintén problémát vet fel Izmáel születésével a dolog, de az már csak hab a tortán.
Az egyiptomi fogságnál István elbassza a bevándorló zsidók számát. Ha még emlékszünk, Jákób családja 70 főből állt (+ József) mikor bementek. Itt viszont már 75 van, ami rossz szám.
Jákób aztán nem Sikemben, hanem Makpelahban lett eltemetve. A mezőt ott pedig nem Ábrahám vette, hanem Jákób.
Felemlegeti Mr. Isten ígérteté Ábrahámnak - amiről láttuk, hogy sosem teljesedett be, és ahogy a dolgok mai napság állnak esély sincs a dologra hogy valaha is teljesedjen. (Kánaán földjének elfoglalása)
A Fáraó továbbra is névtelen, az Exodus pedig egyszerűen nem történt meg.
Mózes továbbá szar szónok volt, azért kellett neki Áron - ellentétben azza, amit István mond ugyebár.
Józsuénál erősen túloz. Ha másra nem, akkor emlékezzünk arra, hogy "a völgy alkóit nem bírták kiűzni pedig velük volt az Úr, mert vas szekereik valának".
Ugyan a "Magasságos" nem kézzel rakott templomban laik, de anno lakott. Erről tanúskodik többek között az 1Királyok 8.13. Meg ugye volt neki előtte sátora...
Aztán csúnya hibát követ el, elkezdi szapulni a zsidókat hogy próféták gyilkosai. A választ is elképzelhetjük, amint minimum a kisprófétákat elkezdik sorolni, meg hozzácsaphatjuk a nagypróféták közül is némelyiket - szóval a lista a nem üldözött, nem megölt, elismert prófétákról elég hosszú!

István a végére annyira belelovallta magát, hogy teljesen beleveszett a maga kis világába.
Azok ujjukat a fülükbe dugva elkezdték hogy "lálálá" és így rúgdosták Istvánt ki a városból, ahol halálra kövezték. (Van ebben ajelenetben így valami komikus...)
Gondolom hogy ne legyenek véresek a "felsőruháikat" lerakták valami Saulus nevű kölyöknél.
István míg kövezték sem bírta befogni, ellenben kérte hogy ne hibáztassa Jézus akik ott akkor őt megölik. Szép tőle.

Saulus közben ott szurkolt.

A dolog hírére? vagy mert kitiltották az egész irányzatot? minden tag szétspriccelt a négy égtáj felé, kivéve az apostolokat.

Istvánt hivatásos gyászolók temették el.

Saulust pedig pusztította az "anyaszentegyházat" (ki a fasz volt ez a Saulus? mi a fasz ez az "anyaszentegyház"?tuti anakronista szóhasználat.): férfiakat és nőket hurcolt börtönbe (legalábbis a zsidó tanács elé úgy néz ki, nyilván szektatagokat).
"Amazok" (kik? Gondolom az apostolok.) meg erre nekiálltak híveket toborozni. (Na, ez a próbálkozás is visszafelé sült el a kultusz felszámolására...)
Filep (igen, ezek szerint az apostolok) lement Samariába (pedig Jézus azt mondta oda ne... sebaj.)...
No mindegy, nyomatta a Jézus-lemezt.
Volt ott nézelődés, ördögűzés, gutaütöttek meg sánták gyógyítása...
Szóval bírták az arcát.

Viszont volt ott egy riválisa, valami Simon ördögi praktikáival! Előnye is volt, sokkal régótabba űzte ott az ipart! Mindenki Mr. Isten izékéjének tartotta.
De mindenki megkeresztelkedett Filpnél, még Simon is.
Viszont erre a "jeruzsálemi aoostolok" (= Jeruzsálemben maradtak?) eről hallottak, hogy Samariában ilyen jl megy a biznisz elküldték Filephez Pétert és Jánost.
És ott volt valami kavarás a SzentLélekkel, mert a vízzel való keresztelés nem elég, vagy mi a tök. Ráadásul Jézus nevében keresztelni??? Nem azt hagyta meg Jézus!

Látva a kézrátételes működést Simon felajánlott nekik pénzt., cserébe hogy adják meg neki is ezt a hatalmat. Péter rögtön elküldte a francba. (Ha a vallása a szeretetről szülna, akkor egyszerűen megmondhatta volna hogy kösz, de ingyen megkapod...)

Innen aztán metek az apostolok(?) Jeruzsálembe, meg Samartiánia falvaiba. (Na már ők is... Hát nem olvasták Máté 10.5-öt?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése