2009. január 25., vasárnap

Mózes a tíz csapásig

Figyelem: az alábbi szövegek 100%-ban valós eseményeket írnak le!

A továbbiakhoz elöljáróban megjegyzem, hogy az egész sokkal inkább stimmelne, ha az egész egyiptomi história Ehnaton fáraó egyiptomi vallásreformjának és híveinek története lenne (egy csomó dolog értelmesebbnek tetszene), de a Biblia nem ezt írja, és mint tudjuk, a Biblia Isten szava, és ezt honnan tudjuk?, hát mert ezt írja a Biblia, ezért nem élünk a fenti feltételezéssel.


Mózes megnősült, lett egy fia, a gonosz fáraó meghalt, Istennek eszébe jutott, hogy félbehagyott valamit.
Mózes ott terelgeti apósa nyáját a tűző napon, de nem kap napszúrást, és egyszercsak egy égő (de el nem égő) csipkebokorból odaszól neki az Úr angyala: - Hé!
A sok lángtól azonban nem látott az Úr (vagy az angyala), de halotta, hogy Mózes közeledik, és szólongatta: Mózes? Mózes?
Mózes meg: - Itten vagyok, dik'má!
Isten: Akkor jó, de a) ne gyere közelebb b) vedd le a szandálod, mert megszentelt földön állsz.
Isten belekezdett, hogy ő Ábrahámnak, meg Izsknak, meg Jákóbnak istene, mire Mózes efordult gyorsan, hiszen akkoriban tilos volt istenekre nézni (de ezt az istent mintha most ez nem zavarta volna).

Azért itt álljunk meg egy pillanatra és kapjunk az agyunkhoz: képzeld magad a helyzetbe!
A helyzet a következő: Egy bugris fiatal férfi aki legeltetésből él egy száraz ország száraz évszakjának közepén, és lát egy égő bokrot. Első reakcióm az lenne, hogy megpróbálom eloltani, vagy elterelem az állatokat, de legalábbis szólok a többieknek hogy nagy a gond (kérdés mekkora a tűz). Mózes ezt nem teszi.
Aztán ott a helyzet, hogy beszélgetsz az égő bokorral. Te elmesélnéd? Nem félnél, hogy hülyének néznek?
Áron első kérdése is az lehetett mikor Mózes odáig ért, hogy meglátta az égő bokrot, hogy: "És eloltottad?"
Aztán amikor az jön, hogy beszélt is a bokorral, nem az lett volna az elvárható reakció, hogy: "Má' megint sokat voltál a napon, nem megmondtam hogy hord azt a rohadt kendőt a fejeden? Most szépen itthonmaradsz pár napot, nem mész ki a házból!" - De persze ezt sem ... Vhogy nem áll össze nekem.

Közölte, hogy le fog szállni (bár honnan, hiszen mindenhol ott van egyszerre. Vagy mégsem? nem először merül fel a probléma), és hamarosan kivezeti a népet Egyiptomból. Bár persze az ígért földet lakták egy csomóan, de mit számít az az Úrnak, milyen Úr lenne, ha nem uralkodhatna?
Az Úr meg is mondja a nevét, de itt valami fordítási vagy egyéb hiba lehet, mert Vagyoknak csak nem hívták. Bizonyra elírta valaki valamikor, legvalószínűbb, hogy Héberben "Ehyeh asher Ehyeh" hanem sokkal inkább "Ehyeh asher Eyeh" vagyis "Az vagyok akit EA-nak hívnak", Ea meg Enki akkád istenség.
Ja, bocs, a vallástörténet az tiltott tudomány.
(A zsidók sosem írják le vagy ejtik ki rendesen az istenük nevét hagyományból, ami megmagyarázza eme elírást.)

Naszóval az Úr azt mondja, hogy HA hallgatnak rá a népek akkor a vénekkel együtt menjen Mózes a fáraóhoz, és kérjék, hogy adjon három nap pihenőt hogy áldozgathassanak a saját istenüknek. De persze az Úr megmondta, hogy tudja, hogy a fáraó nem fogja ezt engedni, ezért majd jól lesújt Egyiptomra mindenféle csodákkal. (Hogy miért nem tudta őmindenhatósága egyszerűen rávenni a fáraót, az persze rejtély.)
Arra is utastíja az Úr Mózest, hogy a héberek lopják el a szomszédjuktól az összes drága ruhát, az aranyat és az ezüstöt, és FOSSZÁK KI EGYIPTOMOT.

Az Úr hogy a népek higyjenek neki Mózes pásztorbotját varázspálcává változtatta, amit ha földhözvágnak kígyóvá válik, és ha felveszik bottá visszaváltozik. Arra az esetre meg ha ennek nem hinnének, Mózest magát is spéci erővel ruházta fel: ha bedugja a kezét a ruhája alá és először kihúzza, akkor himlős lesz a keze, ha másodszor is megcsinálja ezt, akkor ismét egészséges lesz a keze. És egy harmadik trükköt is tanít Mózesnek: ha folyóvízből mer, és a vizet a földre önti, akkor az vérré válik.
Mózes ezután azt mondta, nehezen megy neki a beszéd (valószínűleg dadogott). Nem lehetne valaki mást küldeni?
Addig-addig erősködött, míg az Úr kifakadt: - Bazmeg, ha nem akarsz, fogd az Áront, és mond el neki, mit mondjon, és beszéljen ő. Mindent én találjak ki?? Nem mutatnál legalább egy KIS önállóságot???

Mózes pedig már csak azért is visszamehetett Egyiptomba mert a) az apósa nem bánta b) mindenki meghalt aki vérdíjat fizetett volna érte.
Mikor elindult az Úr közölte, hogy a fáraónak ő nem fogja engedni hogy hallgasson Mózesre. (de azért biztosan szerette az Úr a fáraót is... meg mindenkit Egyiptomban...)

Az Úr kijelentette, hogy az elsőszülött fia Izráel.
És közölni kell a fáraóval, hogy ha nem engedi el a népet (és Jákób/Izráel holttestét velük), akkor megöli a fáraó elsőszülött fiát.

Az úton az Úr meg akarta ölni ... nos, nem vagyok benne biztos, hogy kit, de azt Mózes felesége gyorsan körülmetélte egy kővel, így kinyilvánítva a vérszövetséget, és az Úr rögtön békénhagyta. Mózes nem lehetett az illető, mert minden zsidó gyereket 8 napos korában körülmetélnek (Gen.17.12., és a fáraó lánya is rögtön látta, hogy héber csecsemő, evidens miért) Czippora (Mózes felesége). Minden bizonnyal Gersomról van szó, Mózes fiáról.
Végül Mózes találkozott Áronnal, átbeszélték a dolgokat, Áron meg előadta a dolgokat a véneknek.
A fáraó nem hitt nekik, mivel azt sem tudta, ki az az Úr. Mondta nekik, hogy menjenek vissza dolgozni.
És a fáraó még plusz terheket rakott a zsidókra. Ki tudja miért, biztos mert igazán gonosz volt ez a fáraó.
Mózes meg aggódott, hogy mikor kezdődik már a szabadításos rész, főleg mert már a saját népe sem hitt neki.

Hirtelen az Úr elnevezte magát Jehovának is, amin saját bevallása szerint eddig még nem ismerte senki. Igaz, hogy Gen.22.14. szerint Ábrahám igenis tudta Isten Jehova-nevét... Valaki?

Egy gyors nemzetségilista után pedig máris elérkeztünk ahhoz a részhez, ahol az Úr valószínűleg a legemlékezetesebb mészárlásba kezd a történelem során - csak kár, hogy az erre vonatkozó bizonyítékokat a tudósok összeesküvése rendre eldugdossa.


Amúgy ha valaki tudna szolgálni felvilágosítással, ki is volt Mózes apósa?
Reuel: 2.Móz.2.18-21
Hobab: Bírák.4.11., 3.Móz.10.29.
Jethro: 2.Móz.3.1., 4.18, 18.1, 18.5

EDIT: Áron egyébként Áron apjának húgát vette feleségül. szép kis beltenyésztett család...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése